Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری: روشها و فنون برخورد با مسائل اجتماعی و رفتاری دانش آموزان

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : مصاحبه ، دانش‌آموز ، دانش ، مربی ، اجتماعی ، رفتاری ، اطلاعات ، حرفه‌ای ، مسائل اجتماعی و رفتاری ، مشاهده

خلاصه ماشینی:

"برای مشاهده کننده چند نکته قابل‌ توجه است: 1-1-مشاهده یک فرد حرفه‌ای‌ مثل مربی،باید متفاوت از مشاهدات‌ عادی و روزمره افراد غیر حرفه‌ای باشد و بهمین دلیل است که از یک حرکت یا صحبت یا عکس العمل دانش آموز افراد مشاهده کننده برداشت‌های مختلفی‌ دارند ولی مربی با زمینه‌های قبلی و تجربیات قبلی و شناخت قبلی که از این‌ دانش آموز دارد می‌تواند علت‌های‌ مربوط به این عکس العمل‌ها را دریابد و به ظاهر امر کمتر توجه نماید. خوب گوش دادن علاوه‌ بر اینکه برای کسب اطلاعات صحیح‌ مورد استفاده مشاهده کننده قرار می‌گیرد،خود روشی است در کمک رسانی و درمان،چون بسیاری از دانش آموزان دارای مشکل،دنبال کسی‌ می‌گردند که به حرف آنها گوش بدهد. گاه دانش آموز با بیان مطالب‌ پراکنده از هدف مصاحبه دور میشود و این وظیفه مربی است که مصاحبه را به‌ مسیر اصلی برگرداند و این معمولا از طریق سؤال کردن و در برخی موارد مشاهده یک فرد حرفه‌ای مثل مربی باید متفاوت‌ از مشاهدات عادی و روزمره افراد غیر حرفه‌ای باشد. بنابراین گروه‌ همکلاسها برای مربی وسیله‌ای است‌ در نظارت بر اعمال دانش آموز،چرا که‌ نوعی کنترل از طریق گروه بر رفتار او اعمال میگردد و این فشارهای گروهی‌ که بطور طبیعی نوجوان را به راههای‌ انتخاب شده می‌کشاند می‌تواند ابزاری‌ مناسب باشد. این گروهها می‌تواند یک روز و برای‌ یک اقدام تشکیل شود و یا در مدت چند ماه مرتب فعالیت نماید و در جریان این‌ فعالیتها برای دانش آموز عضو گروه نوعی‌ فرصت مشکل گشایی حاصل میشود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.