خلاصه ماشینی:
"لذا باید اینگونه کودکان را در مراکز رفاهی نگهداری کرد تا از (به تصویر صفحه مراجعه شود) عقبماندگان ذهنی آموزشپذیر استعداد رشد در زمینههای زیر را دارند: الف)فراگیری برنامههای تحصیلی تاحد پایه ب)فراگیری انطباق و سازگاری اجتماعی ج)فراگیری مهارتهای حرفهای این طریق نهتنها امکان آموزش آنها فراهم شود،بلکه خانواده آنها نیز از این مشکل رهایی یابند.
3-آموزش مهارتهای حرفهای:با توجه به توانایی این گروه در زمینه حرفهآموزی ضروری است تا امکانات لازم جهت آموزش نوعی حرفه و شغل فراهم شود تا این افراد را قادر سازد که زندگی خود احیانا خانوادهاش را *عقبماندگان ذهنی یکی از عمدهترین گروههای استثنایی هستند.
گروه پناهگاهی صرفا در مراکز بهزیستی نگهداری میشوند ولی برای گروه تربیتپذیر با توجه به تواناییهای ذهن آنها،برنامهء خاص آموزشی وجود دارد که هدف عمدهء این برنامههای آموزشی،خودیاری و آموزش حرفههای بسیار ساده است.
همانگونه که اشاره شد وجود روانشناسان و مشاوران متخصص و متعهد برای کلیه مقاطع تحصیلی ضروری است،و (به تصویر صفحه مراجعه شود) مستلزم یک برنامهریزی نو و دقیق برای گزینش و آموزش نیروی انسانی مورد نظر است،اما معلم در حال حاضر در مدارس وجود دارد و بیتردید مبنای اصلی هر برنامهء خوب راهنمایی است.
ویژگیهای لازم برای معلم برای آنکه علاوه بر مسؤولیتهای منظم کلاس بتواند بهعنوان یک راهنما برای دانشآموزان نیز عمل کند،باید واجد شرایط و ویژگیهایی باشد:نخست،نیاز دارد تا انواع نگرشها را نسبت به دانشآموزان مختلف قطع (به تصویر صفحه مراجعه شود) نظر از تواناییها و قابلیتها و استعدادها و زمینههای خانوادگی آنها داشته باشد."