Skip to main content
فهرست مقالات

معلمان موفق استان هرمزگان

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : معلم، مدرسه، کلاس، وسایل، دانش‌آموزان، تنبیه، آموزش، استفاده از وسایل کمک‌آموزشی، تشویق، والدین

خلاصه ماشینی:

"فرضا اگر وسیله‌ای در کلاس باشد مثل گچ، تابلو پاک‌کن،خطکش و غیره او را روی‌ صندلی خودم می‌نشانم و از او می‌خواهم که به‌ من در استفاده از این وسایل کمک کند مثلا گچ‌های رنگی را بمن بدهد معمولا 20 دقیقه‌ اول را درس می‌دهم وقتی احساس کردم بچه‌ها خسته شده‌اند به خواندن سرود،شعر و یا گفتن‌ داستان می‌پردازم بعضی اوقات هم مطالبی در رابطه با درس را ولی بطور غیرمستقیم مطرح‌ می‌کنم،اگر درس راجع به گل یا جانوران باشد از آنها می‌پرسم چه کسی از شما این گلها یا حیوانات را در خانه دارید و چگونه از آنها مواظبت می‌کنید؟ با استفاده از کارت صدآفرین و ستاره‌ شاگردان را تشویق می‌کنیم مثلا به کسانی که‌ تکلیف‌های خود را تمیز،زیبا و خوش‌خط و با دقت نوشته باشند ستاره می‌دهیم. من تنبیه بدنی را جایز نمی‌دانم مخصوصا برای کلاس اول،اگر در کلاس ببینم‌ دانش‌آموزی کار خلاف انجام می‌دهد یا فرضا دوستش را لگد می‌زند،او را تنبیه بدنی‌ نمی‌کنم بلکه به او می‌گویم این ساعت از شما درس نمی‌پرسم،البته چون در اوائل سال چنین‌ شاگردانی خیلی متوجه درس و مدرسه نیستند این روش برای آنها اهمیت ندارد ولی کم‌کم که‌ درس را پیش می‌رویم متوجه می‌شود که درس‌ پرسیدن و درس جواب دادن شیرین است لذا برایش مهم می‌شود و از اینکه می‌بیند مثلا بقیهء معلمان موفق استان هرمرزگان (به تصویر صفحه مراجعه شود) امروز از او درس نمی‌پرسم یا با او حرف‌ نمی‌زنم و اینگونه تنبیه شده بلافاصله خود بچه‌ می‌آید و معذرت می‌خواهد و یا حرکاتی را انجام می‌دهد که نشان بدهد پشیمان شده،این‌ روش باعث می‌شود که دیگر کار اشتباه خود را تکرار نکند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.