Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای رویارویی معلم و شاگرد در کلاس

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : معلم ، روشهای رویارویی معلم و شاگرد ، دانش‌آموز ، تربیت ، رفتار ، والدین ، روش ، روش ، تمرین ، شاگرد در کلاس

خلاصه ماشینی:

"در هر حال،در اینجا می‌کوشیم تا با بررسی جنبه‌های‌ گوناگونه مسألهء،این نکته را دریابیم که چرا پایان یک روز تدریس برای برخی معلمین ما با ناراحتی و زجری این چنین همراه است و آنها را تا این اندازه خسته،ناتوان و دلسرد می‌کند؟ با مشکلات معلم در کلاس چه باید کرد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از مهمترین دلایل خستگی معلم در کلاس،درگیری با انواع گرفتاریها و مشکلاتی است که دانش‌آموزان برای او بوجود می‌آوردند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول فوق بیانگر انی نکته است که‌ وظیفه و نقش معلم در رابطه با مشکلات‌ دانش‌آموز با نقش او در رفع مشکلات‌ کلاسی خودش،تفاوت دارد و می‌توان از مقایسهء انی موارد،به نتایج زیر دست یافت: 1-قبل از هر چیز،معلم وظیفه دارد که‌ رفتار دانش‌آموزان را به محدودهء خاص خود هدایت کند و حرکات و رفتارهای آنها را متناسب با چهارچوب موردنظر خود،منظم‌ سازد. در واقع‌ بیشتر معلمها تبدیل به ماشینی شده‌اند که از آغاز تا پایان وقت کلاس به ارائه و انتقال‌ پیامهای پیشنهادی،امری،آموزنده و غیره، می‌پردازند!مقایسه بین اینگونه معلمها و (به تصویر صفحه مراجعه شود) ماشین انتقال پام چندان هم بی‌ربط و نامتناسب نیست،چرا که معلمین ما در کنترل دقیق والدین و معلمان پیشین خود، آنچنان تربیت شده‌اند که بدون لحظه‌ای‌ اندیشیدن و دقت در نتیجهء گفتار و اعمالشان، چنین پیامهایی را صادر می‌کنند و بدین ترتیب،روز بروز در نظر دانش‌آموزان‌ بیشتر شبیه به ماشین پیام دهنده می‌شوند!"

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.