Skip to main content
فهرست مقالات

آثار رسیده: نگارش و تدریس آن

نویسنده:

(2 صفحه - از 58 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : نگارش ، آموزش ، نوشتن ، نگارش و تدریس ، معلمین ، توجهی به‌نحوهء تدریس نگارش ، مرحله ، تدریس نگارش ، زبان ، تدریس نگارش توجه

خلاصه ماشینی:

"چطور؟چرا؟ مگر تدریس نگارش اصول و قواعدی ندارد؟ در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت کمتر به تدریس نگارش توجه می‌شود؛در صورتی‌ که می‌توان از نظرات،پیشنهادات،توضیحات‌ و نمونه‌های موجود استفاده نمود و فنونی‌ مناسب با شرایط زندگی واقعی محصل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا معلمین در این‌ زمینهء آموزشی،اطلاعات کافی کسب نمایند و در کلاس‌های خود این مهارت بسیار مهم‌ را به بهترین وجهی آموزش دهند. این سئوالها عبارتند از:نگارش‌ چه فایده‌ای دارد؟درباره چه موضوعی‌ بنویسم؟چگونه مطالب را جالب نمایم؟ برای چه کسی بنویسم؟هدف از نوشتن‌ چیست؟چه مقدار وقت باید صرف نگارش‌ کنم؟چگونه می‌توانم مطالبی صحیح و متنی‌ بدون اشتباه ارائه دهم؟اثر نگارش در دیگر مواد درسی چیست؟پس از آنکه هدف، مستمع،میزان،چگونگی ارائه مطالب و فایده‌ نگارش مشخص گردید،نویسنده باید یکی از شیوه‌های مناسب برای موضوع انتخابی خود مانند توصیفی،تشریحی،تعریفی،مقایسه‌ای‌ یا داستانی را انخاب و سعی نماید با زبانی ساده و صحیح که قابل درک برای‌ افراد در نظر گرفته شده است،مطالب‌ خویش را بیان دارد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.