Skip to main content
فهرست مقالات

چرا گزارشگری مالی و گزارشگری حسابداری دولتی با هم متفاوت هستند و باید باشند

مترجم:

(9 صفحه - از 55 تا 63)

کلیدواژه ها :

در هر زمان ،این سوال مطرح‌ می‌شود که چرا برای اهداف عمومی‌ دولت‌های محلی و ایالتی(که از این به‌ بعد ،در این مقاله تحت عنوان دولت بیان‌ می‌شوند)نمی‌توانند به سادگی همان‌ مجموعه استانداردهای حسابداری را مورد استفاده قرار دهند که واحدهای‌ تجاری‌1به کار می‌برندواحدهای‌ تجاری ،واحدهای بخش خصوصی‌ هستند که هدف از سازماندهی آن‌ها 2Lکسب سود استاین مقاله ،توضیح‌ می‌دهد که چرا استانداردهای‌ جداگانه‌ای برای دولت‌ها مورد نیاز استهمچنین تفاوت بین‌ استانداردهای دولت‌ها و واحدهای‌ تجاری را در طی 20 سال گذشته نشان‌ داده و توضیح می‌دهد که چرا فرایند استانداردگذاری برای دولت‌ها ،فرایندی مستمر است این مقاله همچنین به مقایسه اهداف‌ عمومی دولت‌ها و واحدهای تجاری‌ 3Lمی‌پردازددر هر زمان ،این مسئله وجود دارد که آیا استانداردهای حسابداری‌ جداگانه‌ای برای سایر انواع سازمان‌ها مانند سازمان‌های غیر انتفاعی مورد نیاز است

کلید واژه های ماشینی : هیئت استانداردهای حسابداری دولتی ، اطلاعات ، گزارشگری مالی ، گزارشگری حسابداری دولتی ، گزارشگری مالی هیئت استانداردهای حسابداری ، گزارشگری مالی و گزارشگری ، استفاده‌کنندگان گزارش‌های مالی دولتی ، استانداردهای هیئت استانداردهای حسابداری دولتی ، هیئت استانداردهای حسابداری دولتی پاسخ‌گویی ، واحدهای تجاری

خلاصه ماشینی:

"*آیا توانایی دولت در ارائه خدمات‌ نسبت به سال گذشته بهبود یافته یا بدتر شده است؟ *آیا مالیات‌های سال جاری دولت و سایر منابع جهت پوشاندن هزینه‌ خدمات سال جاری کافی بوده است؟آیا قسمتی از هزینه‌های پرداخت شده برای‌ خدمات سال جاری به پرداخت‌کنندگان‌ مالیات سال آتی تحمیل شده است؟ *اولویت پرداخت‌های دولت بر چه‌ اساسی است؟کدام یک از منابع برای‌ برنامه‌های مختلف ذخیره شده‌اند؟آیا منابع به دست آمده و مصرف شده مطابق‌ با بودجه و سایر الزامات قانونی است؟ *کدام یک از منابع جاری جهت‌ مخارج آتی در نظر گرفته شده و این‌ منابع برای چه منظور خاصی ذخیره‌ شده‌اند؟ *آیا دولت خدمات خود را به صورت‌ کارا و مؤثر ارائه می‌کند؟ تفاوت‌های محیطی عمده بین دولت و واحدهای تجاری نیازهای متفاوت استفاده‌کنندگان‌ گزارش‌های مالی دولتی و واحدهای‌ تجاری،منعکس‌کننده محیطهای‌ متفاوتی است که سازمان‌ها در آن‌ فعالیت می‌کنند. کسب درآمد مالیات بر اموال،یک رویداد مالی‌ منحصر به فرد برای دولت است و همانگونه که قبلا ذکر شد، استانداردهای حسابداری وضع مالیات، باید مالیات بر اموال را به عنوان درآمد در دوره‌ای محسوب کنند که بهای‌ خدمات ناشی از آن پرداخت می‌شود،و این مطابق با نیاز استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی دولتی است تا بتوانند حقوق میان دوره‌ای را ارزیابی کنند. استانداردهای‌ گزارشگری برای حقوق بازنشستگی و سایر مزایای آتی کارکنان برای دولت‌ها و واحدهای تجاری شبیه هم هستند و مبنای آن‌ها این ا ست که این مزایا پاداش‌ خدمات کارکنان است که به صورت‌ معوق نگه داشته شده و باید در صورت‌های مالی بر مبنای تعهدی و زمانی به حساب گرفته شوند که این‌ سودها کسب می‌شوند نه زمانی که‌ پرداخت می‌شوند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.