Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی تکوینی از آموخته ها (چه کنیم تا امتحانات کلاسی اول سال مفیدتر باشد)

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : امتحانات، ارزشیابی تکوینی از آموخته‌ها، امتحانات کلاسی اول، معلم، تدریس، دانش‌آموزان، کلاسی اول سال، روش تدریس، هدف معلم از ارزشیابی تکوینی، سال مفیدتر

خلاصه ماشینی:

"7-معلم از بازخورد چنین امتحانی‌ درمی‌یابد که روش تدریس و کارش مناسب‌ بوده است یا نه؟ 8-او درمی‌یابد که آیا بیشتر شاگردان‌ کلاس از تدریس او بهرهء لازم را گرفته‌اند یا نه؟ 9-همچنین می‌فهمد چه قسمت‌هایی از درس را بیشتر شاگردان فرا نگرفته‌اند و باید تکرار شود و چه قسمت‌هایی را به خوبی‌ فهمیده‌اند. اما اگر امتحان حایز این ویژگی‌ها نباشد یا متضمن شرایط زیر باشد،عواقب‌ ناطلوبی را به دنبال خواهد داشت: 1-اگر امتحان العام نشده یا تأکید لازم‌ بر آن به عمل نیامده باشد و دانش‌آموز با عدم‌ آمادگی در آن شرکت کند،از همان ابتدای‌ سال شرایط کسب عادتی نامطلوب(شرکت‌ در امتحان بدون آمادگی قبلی)برای او فراهم‌ می‌آید. معلم نمره‌های کلاس را دقیقا تجزیه‌ و تحلیل و بررسی کند و نکات و مواردی از درس را،که اکثر شاگردان کلاس‌ نیاموخته‌اند،دوباره تکرار کند و علاوه بر آن روش تدریس خود را نیز مورد دقت و بررسی قرار دهد و در این راه از مشورت با دیگر همکاران دریغ نورزد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.