Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو با عبدالرضا کردی، مدرس خلاقیت در آموزش و پرورش

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 10 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت، آموزش، آموزش و پرورش، مدرس خلاقیت در آموزش، تربیت، دانش، کتاب روان‌شناسی توسعه خلاقیت، روان‌شناسی، روش‌های پرورش خلاقیت، سازمان

خلاصه ماشینی:

"سردبیر آقای کردی:از چه زمانی و چگونه‌ به موضوع خلاقیت علاقه‌مند شدید و در این راه چه کسانی راهنما یا مشوق‌ شما بودند؟ کار تحقیق،پژوهش،نگارش و تدریس من در زمینهء خلاقیت به‌ سال 1362 مربوط می‌شود که زمینهء آشنایی با استاد تاجبخش،مدرس‌ روان‌شناسی یکی از مراکز تربیت معلم‌ شهر بروجرد،فراهم آمد. در همین همایش جناب آقای گلی‌پور، یکی از استادان محترم مراکز تربیت معلم و معاون محترم دفتر آموزش ابتدایی،تدریس خلاقیت را در حکم یک رشته خاص در گروه‌های‌ آموزشی دفتر آموزش ابتدایی پیشنهاد کردند. دستهء دوم،مراکز و سازمان‌های‌ آموزشی هستند که بر اساس علاقه و میلی مبهم و گنگ،مایل‌اند در زمینهء خلاقیت و روش‌های پرورش آن در سازمان خود حرکت کنند. تفاوت این‌ دسته با دستهء دوم در این است که‌ علی‌رغم دانش کم و پایین بود سطح‌ دانش آن سازمان در مورد خلاقیت، بسیار خشک و کلیشه‌ای و دفاعی با موضوع برخورد می‌کنند. در حال حاضر، کمیسیون‌های تخصصی در زمینهء روش‌های پرورش خلاقیت و خلاقیت‌ در کتب و منابع درسی نیز در این سازمان‌ تشکیل و راه‌اندازی شده است. از زمانی هم که‌ مشخص شد این رشته باید در حکم یک‌ علم و هنر خاص مورد توجه قرار بگیرد،در مرکز مطالعه و یادگیری جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه تربیت معلم، اولین دورهء تربیت مربی خلاقیت‌ (C. این دوره بعدها به سبب نبود امکانات علمی آزمایشگاهی و علمی‌ لازم در جهاد دانشگاهی تربیت معلم، با هماهنگی جهاد دانشگاهی و دانشکدهء علوم تربیتی دانشگاه تهران،به آن مرکز علمی تحقیقاتی منتقل شد و با توجه به‌ شاخهء علمی تخصصی علوم تربیتی در آن دانشگاه،از مهرماه سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.