Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو با عبدالرحیم جواهر فروش زاده (دیدگاهی تازه در تربیت معلم)

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 46 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : معلم ، تربیت ، تربیت معلم ، دانشجو ، تدریس ، دیدگاهی تازه در تربیت‌معلم ، دیدگاهی تازه در تربیت ، آموزش ، ادراکی ، روش‌های تدریس

خلاصه ماشینی:

"گفتگو با عبد الرحیم جواهر فروش‌زاده‌ دیدگاهی تازه‌ در تربیت معلم‌100 (به تصویر صفحه مراجعه شود) «بعضی از اصلاحاتی که باید در آموزش و پرورش به عمل آوریم،با صرف پول بیشتر،ساختمان مدارس‌ بهتر،در نظر گرفتن دروس جدید در برنامه‌های آموزشی،تغییر معیارهای‌ ارزشیابی و فراهم آوردن تجهیزات جدید امکان‌پذیر است. در آذرماه 1356 به سمت عضو هیأت علمی در دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید چمران به‌ تدریس اشتغال ورزیدم و در حال‌ حاضر،چهل و چندمین سال معلمی‌ خود را با نهایت اشتیاق و علاقه،با ایمان‌ راسخ به خدای بزرگ و عشق به اعتلا و ارتقای نوباوگان این ملت و مملکت ادامه‌ می‌دهم. 102 باید عرض کنم،هنگام فعالیت در مراکز تربیت معلم و سپاه دانش‌ جزوه‌های متعددی در زمینهء دروس مورد تدریس به رشتهء تحریر درآوردم که عموما مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش واقع‌ شده است. نویسنده ضمن توجه‌ دقیق به سایر ابعاد و عناصر تربیتی احترام‌ خاصی برای«خود»دانشجو قایل است‌ و عقیده دارد روش‌های تدریس هر معلم‌ کاملا منحصر به خود آن معلم است. به هر صورت،معلم‌ شایسته کسی است که طریقهء استفاده از وجود خود،استعدادها و شرایط محیطش را می‌شناسد و آن‌ها را چنان به‌ کار می‌گیرد که رضایت خود او و شاگردانش را فراهم می‌آورد و جامعه نیز از این وضع احساس رضایت می‌کند. معلم مؤثر انسانی است ممتاز که می‌داند چگونه از وجود خویش به نحو احسن و ثمربخش برای رسیدن به هدف‌های خود و جامعه در تربیت دیگران استفاده کند. فرآیند تربیت معلم باید برمبنای اصالت شاگرد استوار باشد و این نکته‌ای است که فلسفه‌ جدید تربیت توجه به آن را هنگام تدریس‌ در همه مدارس ضروری می‌داند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.