Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تأثیر بازیهای رایانه ای بر سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر تهران

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 1 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : سلامت روانی و عملکرد تحصیلی ، عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر ، تأثیر بازیهای رایانه‌ای بر سلامت ، دانش‌آموزان ، پرخاشگری ، میانگین نمره دختران بازی کم ، جسمانی ، دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ، پژوهش ، اضطراب

خلاصه ماشینی:

"در ادامه و در جدول شماره 2 نتایج آزمون تعقیبی توکی برای مقایسه دوبه‌دو معنی‌دار تفاوت میانگین گروههای مورد بررسی در بعد جسمانی کردن ارایه شده است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس داده‌های ارایه شده در جدول شماره 2،بین میانگین نمره گروه بدون بازیهای رایانه‌ای و گروه بازیهای رایانه‌ای زیاد در بعد جسمانی کردن با اطمینان 59%تفاوت معنی‌داری وجود دارد،اما بین‌ گروههای بدون بازیهای رایانه‌ای و بازیهای کم و نیز گروههای بازیهای کم و بازیهای زیاد تفاوت‌ معنی‌داری وجود ندارد. همچنین سایر داده‌های بدست آمده نشان داد که بین میانگین نمره دختران بدون بازی و پسران بازی‌ زیاد،بین میانگین نمره دختران بازی کم و پسران بازی زیاد و نیز بین میانگین نمره دختران بازی زیاد و پسران بدون بازی در بعد جسمانی کردن در سطح اطمینان 59%تفاوت معنی‌داری وجود دارد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس داده‌های ارایه شده در جدول شماره 3،بین میانگین نمره گروههای بدون بازی و بازی کم و نیز بین میانگین نمره گروههای بازی کم و بازی زیاد در بعد خصومت در سطح اطمینان‌ 59%تفاوت معنی‌داری وجود دارد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس اطلاعات ارایه شده در جدول شماره 6،بین میانگین نمره سلامت روانی گروههای بدون‌ بازی و بازی زیاد در سطح 5%تفاوت معنی‌دار وجود دارد(این تفاوت بین میانگین نمره سلامت‌ روانی گروههای بدون بازی و بازی کم و نیز گروههای بازی کم و بازی زیاد در سطح 5%معنی‌دار نیست)و با اطمینان 59%می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که تفاوت میانگین گروههای بدون بازی و بازی زیاد از نظر سلامت روانی معنی‌دار است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.