Skip to main content
فهرست مقالات

نکاتی درباره تدریس عربی در دبیرستانها

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : عربی ، تدریس ، تدریس عربی در دبیرستانها ، زبان ، کتاب ، تدریس زبان عربی در دبیرستانها ، شعر ، طفل ، معلم ، صرف

خلاصه ماشینی:

"مسأله دیگر مسأله استثناهاست و قواعد صرفی و نحوی بقدری با ستثناها می- پردازیم که اصل قوانین از یاد میرود هر قاعده‌ای که میگوئیم ده پانزده استثنای‌ بی‌تناسب و کم استعمال دارد هیچ ابا نداریم که اگر ابی یابی شاذ است و فقط در قرآن یکجا آمده است آنرا در متن درس قرار دهیم و قانون خودمان را نقض؟؟؟ آنهم در اوایل درسی چه موردی دارد؟ بحث در اختلاف نحویون و صرفیون درباره اینکه ال تعریف در اصل«ل»بوده‌ یا«ال»در این سالها چه لازم است؟ اصرار ما در مطنطن بودن کلمات و ترجمه‌ها برای چیست؟تلعب دورا ترجمه‌ همین اصطلاح امروزی است که هر بچه‌ای میگوید رل خود را خوب بازی کرد چرا ترجمه کنیم کاری انجام داد،1بلواط را امروز ما دربار گوئیم،چرا فقط (1)-ریاض الادب برای سال چهارم دبیرستان‌ها ص 57 سنگ‌تراشیده ترجمه کنیم‌1عرب برای سفاین جنگی امروز میگوید اسطول و جمع‌ آن اساطیل است،حالا ما به اصل کلمه چسبیده و اصرار داریم آنرا اسطون بگوئیم و وقتی طفلی کلمه اول را در مجله‌ای دید حیران شود طیاره برای هواپیما البته ترجمه‌ صحیحی است ولی امروز همهء کشورهای عربی هواپیما را طائره و جمع آنرا طائرات‌ گفته‌اند ما چرا از عرب عرب‌تر باشیم؟ باید عربی را طوری درس داد که مطابق احتیاجات روز باشد و محصل هم تشویق‌ به درس خواندن بشود،علاوه بر آن امروز هر عضو وزارت خارجه‌ای را که بکشورهای‌ عربی می‌فرستیم مدتها باید با همکاران خود در محافل و مجالس سیاسی بانگلیسی‌ یا فرانسه صحبت کند تا کم‌کم عربی یاد بگیرد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.