Skip to main content
فهرست مقالات

پاسخ به انتقاد

نویسنده:

(1 صفحه - از 30 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : جبرئیل ، تفسیر آیات ، یقین ، حق ، تفسیر آیات قرآنی ، مراد ، مرة ، تفسیر آیات متشابه قرآن ، علم ، خدا

خلاصه ماشینی:

"»پذیرفته‌اند که مراد از رؤیت خدا، رؤیت دل و مقصود از آن هم،مشاهدهء آثار می‌باشد و نه‌ ذات حق تعالی که جسم نیست و مرئی نمی‌باشد،پس‌ تأمل در تفسیر آیات «الله نور السموات و الارض» و یا «الی ربها ناظرة» و امثال آنها وجهی ندارد. بویژه‌ آنکه ایشان اقبال و ادبار دل را در حق انبیاء علیهم السلام نیز روا می‌دانند،پس چرا مراحل‌ استکمال یقین و ایمان(علم الیقین،عین الیقین و حق الیقین)را دربارهء آنان صدق ندانیم؟ آیا بکار بردن اصطلاحات صوفیانه(نظیر آنچه در صفحه 50،ستون دوم آمده)جز اینکه بر ابهام مسئله‌ بیفزایند،مجهولی را کشف می‌نماید؟ در اینجا با اغماض از برخی مغالطه‌ها و مصادره به‌ مطلوبها و بعضی نقاط ضعف دیگر مقاله و با قطع نظر از اینکه در تفسیر آیات قرآنی مورد بحث در مقاله به‌ برخی دعاوی صوفیه،هر چند در پوشش روایت،استناد شده سخن را بپایان می‌بریم."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.