Skip to main content
فهرست مقالات

تقریرات روانشناسی بازی (5)

نویسنده:

(4 صفحه - از 55 تا 58)

خلاصه ماشینی:

"2)رئالیسم اشتباهی(5/3 تا 5/6 سالگی) در این مرحله کودک عناصر نقاشی را کنار هم رسم می‌کند بدون آنکه آنها ترکیب کند و یک شکل منسجم و مشخص به‌ وجود آورد. هنگام‌ تفسیر نقاشی باید سعی شود که کودک نظرش را دربارهء نقاشی‌ خود بیان کند تا به این طریق از لابه‌لای گفتارهای وی و نقاشی‌اش‌ تمایلات درونی،عقده‌ها،ترسها،آرزوهای ارضا نشده و سایر ویژگیهای روانی او کشف گردد. وقتی کودک اشیاء را به عنوان نماینده‌ای از یک شی‌ء واقعی در نظر می‌گیرد و با آن بازی می‌کند،به بازی تصویری یا تجسمی به صورت آگاهانه پرداخته است ولی گاهی این عمل به‌ صورت ناآگاهانه انجام می‌شود. در این مرحله مستقیما از روی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمی‌خواهیم چیزی بسازد بلکه به او کمک می‌کنیم تا خودش‌ موضوعی را برای ساختن انتخاب کند. کودک برای شکل دادن به خمیر از عضلات‌ دستش استفاده می‌کند و به دنبال آن چشم نیز به همکاری دست به‌ کار می‌افتد که این پرورش تطابق چشم و دست بعدها به نوشتن‌ کودک کمک زیادی می‌کند."

کلید واژه های ماشینی:

کودک ، نقاشی ، خمیر ، رئالیسم ، نقاشی رسم خط خطهایی ، عروسک ، کنایه‌های ، کاغذ ، خط ، تجسم


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.