خلاصه ماشینی:
"اگر(به تصویر صفحه مراجعه شود) حسین جعفری ثانی رابطه نگرش معلمان نسبت به الگوهای برنامه درسی عملکرد درسی دانشآموزان ابتدایی قسمت اول معلمان آمادگی اجرای برنامههای فوق را داشته باشند،در عمل نمیتوانند از روشهای یاددهی-یادگیری که فعالیت دانشآموزان را میطلبد،استفاده کنند.
مطالعه حاضر نیز به منظور بررسی رابطه دو متغیر نگرش معلمان نسبت به الگوهای برنامه درسی و عملکرد درسی دانشآموزان آنها انجام شده است.
مدل تحقیقاتی که به منظور جمعآوری اطلاعات پیرامون برنامههای درسی تحت عنوان مدل تحقیقاتی مطالعه نظام آموزش مدرسهای معرفی گردیده است،ترکیبی جامع و مرتبط از عناصر نهگانه برنامه، عوامل کیفی مؤثر بر برنامه و دیدگاهها و سطوح تصمیمگیری برنامههای درسی در قالب زیر ارائه میکند:2 جدول اول (به تصویر صفحه مراجعه شود) تاریخچه برنامهریزی آموزشی و درسی به صورت علمی و در قالبی مرتبط از هدفها،روشها و وسایل و ارزشیابی،حاص تلاش متخصصان قرن بیستم است.
اگر معلمان دوره ابتدایی به تعلیم و تربیت جدید و برنامههای درسی فعالیت مداری اعتقاد نداشته باشند،چگونه میتوان از آنان انتظار اجرای روشهای تدریس در راستای فعالیت دانشآموزان را داشت؟ علت انتخاب عملکر درسی،بهعنوان متغیری که با نگرش معلمان مرتبط است، این بود که در حال حاضر و باتوجه به شرایط آموزش و پرورش،عملکرد درسی دانشآموزان ملاک ارتقاء آنان محسوب میشود و به علاوه،یکی از فاکتورهای مهم ارزیابی عملکرد معلمان در شرایط فعلی است.
هدفهای تحقیق هدف غایی و نهایی این تحقیق عبارت است از بررسی رابطه بین نگرش معلمان و عملکرد درسی دانشآموزان آنان به منظور پیشبینی اقدامات لازم بر حسب این روابط در برنامهریزی درسی و برنامههای تربیت معلم و ضمن خدمت معلمان."