Skip to main content
فهرست مقالات

حاشیه امنیتی که گم شده است (با موضوع تکریم معلم)

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 34 تا 39)

خلاصه ماشینی:

"البته این نظر من است، چون در طول 16 سال سابقه‌ی کارم، همیشه خود را عاشق بچه‌ها و کارم‌ می‌دانسته‌ام و واقعا با عشق و علاقه کار کرده‌ام. معلم همیشه باید با روحیه‌ای شاداب‌ با دانش‌آموزان روبه‌رو شود تا آن‌ها هم‌ همین عکس العمل را داشته باشند و بتوانند در کنار هم درس را با آرامش یاد بگیرند. ولی من به‌ آن‌ها می‌گفتم،فقط یک معلم خلاق‌ می‌تواند در بچه‌ها خلاقیت ایجاد کند. ولی من‌ به آن‌ها می‌گفتم،فقط یک‌ معلم خلاق می‌تواند در بچه‌ها خلاقیت ایجاد کند دهم،ولی هیچ احساس خستگی‌ نمی‌کنم. فکر نمی‌کنید،مدیرها یک جورهایی‌ حق دارند؟چون با این کارهای شما که‌ اسمش خلاقیت است،بچه‌ها شلوغ‌ می‌کنند و در نتیجه برای مدرسه دردسر درست می‌شود. دوست دارید این تفاوت چه‌طور معلوم‌ شود؟ شاید آن‌ها بیش‌تر زحمت می‌کشند؛ چون هرکس کاری را انجام می‌دهد که‌ نمی‌دانم چه شده که معلم‌ منزلت خود را از دست داده‌ است. روش شما چه نقطه ضعفی دارد؟ در این روش،فقط ممکن است معلم‌ وقت کم بیاورد،چون بخش زیادی از کارها باید در خانه انجام بگیرد. آیا فکر می‌کنید که مدیرها می‌خواهند معلم را دچار مشکل کنند یا آن‌ها هم‌ تحت فشار مدیران بالاتر در اداره هستند؟ مثلا با این نظر که مدرسه‌ی خوب، مدرسه‌ای است که گزارش کم‌تری در مورد آن به منطقه رفته باشد؟ فکر می‌کنم مدیر باید تحمل این‌ مسائل را داشته باشد. سؤال دیگر این‌که آیا معلم‌ها نسبت به‌ قبل کم‌تحمل‌تر شده‌اند؟ بله،شرایط آن‌ها را این‌طور کرده‌ است."

کلید واژه های ماشینی:

معلم ، دانش‌آموزان ، کلاس ، موضوع تکریم معلم ، مدرسه ، مدیر ، خلاقیت ، حق ، تشویق ، والدین


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.