Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات کسب و کار: رویکردی استراتژیک در قبال شرایط اقلیمی

نویسنده:

(6 صفحه - از 56 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : قبال شرایط اقلیمی ، رویکردی استراتژیک ، آلایندگی ، کسب و کار ، اطلاعات کسب و کار ، زنجیرهء ارزشی ، مدیران ، ارزیابی ، تغییرات آب ، آلایندگی فعالیت‌ها در زنجیرهء ارزشی

خلاصه ماشینی:

"com مایکل پورتر،فارست رینهاردت و پیتر شوارتز سه تن از اساتید و کارشناسان هستند که در دو مقاله پیش‌رو،رویکرد استراتژیک‌ در قبال شرایط مختلف اقلیمی و نیز سرمایه‌گذاری در عرصه‌ امنیت جهانی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به شرح‌ زیر مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده‌اند: امروزه،تغییرات آب و هوایی به یک حقیقت و موضوع سیاسی‌ بدل شده و نقشی مهم و رو به رشد را در رقابت‌های تجاری ایفا می‌کند. رهبران کسب و کار باید مقابله‌ با آلایندگی کربن راکاری پر هزینه بدانند و شرکت‌ها باید تلاش‌ کنند تا آسیب‌پذیری خود در برابر مسایل زیست‌محیطی و شوک‌های اقتصادی مرتبط با تغییرات آب و هوایی را ارزیابی کرده و کاهش دهند. درون و برون یک مشکل برای تدوین یک رویکرد سازمانی در قبال تغییرات آب و هوایی‌ و ارزیابی فرصت‌های استراتژیک،رهبران شرکت‌ها باید"نگاهی‌ درونی‌"داشته باشند تا تأثیر فعالیت‌های شرکتشان بر آب و هوا را درک کنند و در عین حال همزمان باید"نگاهی برونی‌"نیز داشته باشند تا ببینند چگونه تغییرات آب و هوایی بر محیط کاری‌ که شرکتشان در آن رقابت می‌کند،تأثیرگذار هستند. شرکت‌ها باید روش‌هایی را پیش‌بینی کنند که تغییرات آب و هوایی می‌توانند از طریق این روش‌ها مستقیما بر کسب و کار آنها تأثیر بگذارند از جمله نابودی زنجیرهء عرضه،مهاجرت‌ کارکنان،افزایش بیماری‌ها یا حتی خدشه‌دار شدن شهرت و اعتبارشان(شرکت‌های چند ملیتی به شدت در قبال مسایل زیست‌ محیطی ناشی از تغییرات آب و هوایی سرزنش خواهند شد). اما آنها باید ارزیابی گسترده‌تری از این خطرات داشته‌ باشند،ببینند آیا محیطهایی که در آنها کار می‌کنند مستعد بروز چنین فجایعی هستند و سپس معضلات ناشی از تغییرات آب و هوایی را پیش‌بینی کنند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.