Skip to main content
فهرست مقالات

منابع اقتصادی جهان: تجارت الکترونیک

(6 صفحه - از 66 تا 71)

خلاصه ماشینی:

"نخستین سایت‌های تجارت الکترونیک‌ در سال 4991 ایجاد شدند و این کار عمدتا توسط کسانی‌ صورت گرفته بود که از روزهای اول با اینترنت همراه بودند. یاهو همچنین به‌ شدت تلاش کرد تا کسب و کار خود را نجات دهد و به مشتریان‌ خود جایزه بدهد(تا 02 درصد درآمدش در سال 1002)و به‌ واسطهء تجارت الکترونیک بود که این شرکت توانست از معاملات‌ صورت گرفته،کمیسیون دریافت کرده و در نتیجه اقدام به خرید موتورهای جستجو،برگزاری حراج‌های الکترونیکی و ایجاد سایت‌های شبکه‌ای کند. این امر به ویژه در مورد بخش خودرو مصداق‌ دارد:تا سال 1002،31 درصد از کل فروش خودروهای جدید از طریق اینترنت انجام شد(هرچند که تکمیل همهء این معاملات‌ به صورت غیر الکترونیکی بود)و 4 درصد خریداران خودروهای‌ دست دوم نیز به سراغ فروشندگانی رفتند که از طریق سایت‌های‌ تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کردند. تسکو12 که یک فروشگاه زنجیره‌ای خوار و بار در انگلستان است، خدمات الکترونیکی خود را در سال 6991 آغاز کرد که در ابتدا سفارش‌ها را تنها از طریق یک فروشگاه ارایه می‌کرد و حدود 7/5 دلار نیز از مشتریان هزینه اخذ می‌کرد. فروش غیر الکترونیکی سی دی‌ به سرعت رو به افزایش چشمگیر است و این رشد در زمینهء موسیقی در ایالات متحده 81 درصد در سال 1002 بوده است. شرکت‌های سودآور تجارت الکترونیک که خیلی زود به سراغ این حوزه رفتند،در زمینهء توانمندی‌های منحصر به فرد اینترنت سرمایه‌گذاری کردند تا هم خدمات خود را به بازارهای مناسب ارایه کنند و هم این که‌ کاربران را مستقیما به یکدیگر متصل کنند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.