چکیده:
بهره گرفته شده است.نتایج حاصل از این پژوهش بر تأیید فرضیهها دلالت دارد و اولویت تأثیرگذاری متغیرها نیز به ترتیب شناسایی شده است. لفهها در قالب چارچوب نظری پژوهش و نظرات خبرگان استخراج گردیده است.دادههای پژوهش با طراحی و تنظیم پرسشنامه برمبنای طیف لیکرت و در دو بخش دادههای جمعیتشناختی و دادههای اختصاصی در قالب 50 مؤلفه در جامعه آماری نمونه،جمعآوری،دستهبندی و براساس فرضیههای پژوهش،با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.برای اولویت بندی
خلاصه ماشینی:
"در نمونهء آماری دوم(مدیریتهای بازرگانی و ادارات کالای شرکتهای تابعه)بجز مؤلفههای:نگهداشت(انبارش)کالا،نبود کالا در انبار،فرهنگ دانش محوری،انطباق ساختار سازمانی با سازمانهای یاد گیرنده،توسعه و بهبود مستمر کیفیت محصولات/ خدمات،نیازسنجی از متقاضیان کالا،نظرسنجی و دریافت شکایتها و پیشنهادهای مشتریان،آگاهی مشتریان از میزان موجودیها و سفارشها،سرعت تبادل اطلاعات با مشتریان و تأمینکنندگان،خریدهای موازی،گشایش اعتبارات اسنادی،امور آموزش و توسعهء منابع انسانی،مشخص بودن استراتژیهای تأمین کالا،اعتماد متقابل بین سازمان، مشتریان و تأمینکنندگان،بهرهگیری از کالای ما زاد،شناخت فرصتها و تهدیدها در تأمین کالا و محل استقرار انبارهای کالا که دارای 5%- P-v-a میباشند،سایر مؤلفهها بهعنوان تأثیرگذار بر کاهش هزینههای موجودی در اجرای الگوی زنجیرهء تأمین تلقی گردیده و با سطح معنیدار 5% P-v-a و اطمینان 59%مورد تأیید قرار میگیرند.
در مورد تأثیرگذاری بر بهبود کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان کالا و تأثیرگذاری بر کاهش هزینههای موجودی و نیز نمونهء آماری دوم(مدیریتهای بازرگانی و ادارات کالای شرکتهای تابعه)اولیت عوامل به شرح جدول شماره(9)بوده است: جدول شمار 9-اولویتبندی عوامل (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس نتایج آزمونهای بهعمل آمده و مبانی نظری پژوهش و ردهبندی تأثیر متغییرها در شرایط اجرای الگوی زنجیرهء تأمین و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت سازمان در پژوهش انجام شده،موارد ذیل به مدیریت تدارکات و امور کالا پیشنهاد میگردد تا با اتخاذ راهبردهای لازم در جهت بهینهسازی زنجیرهء تأمین کالا حرکت کرده و نتایج تحقیق را در اتخاذ این تدابیر لحاظ کند."