چکیده:
در این مقاله به بررسی تأثیرهای فناوری اطلاعات (Information Technology) در صنعت بیمه از زاویه فرهنگسازی و اطلاعرسانی و کاهش زیانهای هنگفتی که هماکنون متوجه این صنعت است،میپردازیم.در این راستا بیمه شخص ثالث و عوامل مؤثر در آن(از زاویه فرهنگ مورد استفاده،سود و زیان،حق بیمه)را به کمک آمار واقعی تصادفات تحلیل کرده و چشماندازی از تأثیرات بهکارگیری مناسب فناوری اطلاعات را در این زمینه و سایر رشتههای بیمه جهت ارتقای فرهنگ عمومی بیمه در کشور و تعدیل حق بیمه پرداختی توسط مردم و بهبود خدمات رسانی به جامعه ارائه خواهیم کرد.
خلاصه ماشینی:
"فناوری اطلاعات را در این زمینه و سایر رشتههای بیمه جهت ارتقای فرهنگ
است-و نگاهی به گردش مالی صنعت بیمه از یک سو و میزان رضایتمندی دستاندرکاران
در این مقاله پس از ارائه آماری از وضعیت صنعت بیمه(به ویژه در رشته خودرو)و
راه حلهای مختلفی را که ابزار فناوری اطلاعات جهت کاهش زیان ارائه میکنند این
راه حلها در کشورهای پیشرفته با موفقیت تجربه شده است-مرور و تأثیر آنها را بر توسعه فرهنگ بیمه بررسی و چند پیشنهاد اجرائی(ویژه ایران)ارائه میکنیم.
پایان نیز آمار خسارتهای مختلف را برای شرکت بیمه البرز ارائه میکنیم.
رسیده و آشکار است این روند رشد زیان به کل صنعت بیمه و در نهایت به جامعه،
البته کاهش زیان صنعت بیمه(به ویژه در رشته شخص ثالث)تنها به کمک این ابزار
کاربردها و فواید فناوری اطلاعات را میتوان برای کاهش زیان و توسعه فرهنگ
مالی و در نتیجه رضایت مشتری و کارکنان میگردد و این باعث میشود مردم به بیمه نزدیکتر شوند.
هرچند در کشور ما هنوز نظام ابلاغی برای تعیین حق بیمهها از از سوی بیمهء مرکزی رایج است ولی شرایط اقتصادی کشور،جهان و روند طبیعی
ضمن از بیشتر نهادها(به جز صنعت بیمه)نمایندگانی در این مرکز برای اعزام نیرو و
به طور خاص کاهش تصادفات به نفع مردم و شرکتهای بیمه و جامعه تمام
ضریب نفوذ انفورماتیک و فناوری اطلاعات در صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع
سوی پژوهشکدهء بیمه برای سال 2831 اعلام شده است،[6]کمتر از پنج عنوان به
با این کار به شرکتهای بیمه کمک میکنیم تا هماهنگ با هم و همراه با تکنولوژی"