چکیده:
در این مقاله با توجه به تعریفهای بیمه،ویژگیها و خصوصیات مشترک رشتهها و محصولات بیمهای با مروری بر ساختار صنعت بیمه و نیز وضعیت و ترکیب خدمات بیمهای و اشاره به برخی از تجربههای نویسنده،به نقش و اهمیت ساختار صنعت بیمه و رفتار بیمهگران و شاغلان در آن در شناساندن و ارتقای فرهنگ بیمهای در بازار پرداخته میشود.
خلاصه ماشینی:
"هدف این مقاله،ارتقای سطح آشنایی و آگاهی جامعه نسبت به بیمه و ایجاد باورها و
هدایا از مواردی هستند که میتوانند به ارتقای سطح فرهنگ بیمه در جامعه کمک
بیمه و فرهنگ آن دارد،ارائه خدمات بیمهای مطلوب از نظر کیفیت،قیمت خدمت و
بیمهای و در نتیجه در ارتقای فرهنگ آن در جامعه نقش و مسئولیت دارند دولت، مقامات نظارتی،عرضهکنندگان بیمه شامل مؤسسات بیمه،نمایندگان و کارگزاران هر
بستر مناسب برای عرضه خدمات بیمهای و ایجاد نهاد نظارت بر مؤسسات بیمه،در
مؤسسات بیمه در گرو عرضه محصولات متناسب با نیازهای جامعه،قیمت مناسب، ارائه خدمات و پاسخگویی مناسب،انتخاب محیط جغرافیایی و شبکه فروش مناسب
مطلوب خدمات بیمهای و به تبع آن ارتقای سطح فرهنگ بیمه را در جامعه فراهم کند.
در این حالت تفکری بر جامعه حاکم میشود که شرکتهای بیمه حق بیمه
این تغییر جهت را میتوان حرکت مثبتی در جهت ارتقای سطح فرهنگ بیمه در
صنعت بیمه با گسترش بیمههای شخص ثالث و درمان، خدمات ارزنده و قابل توجهی را به جامعه ارائه کرده است و در این خصوص به
مثبت و منفی بر فرهنگ بیمه در جامعه تأثیر زیادی داشته باشد.
یکی از راههای ارتقای فرهنگ بیمه،معرفی بیمه به صورت صحیح به جامعه است.
بر این اساس بیمهگر،خزانهداری است که حق السهم یا حق بیمه اعضا را متناسب با ریسک آنها به علاوهء درصدی برای جبران هزینه و سود مورد انتظار خود
مسئولیت بیمه شخص ثالث در کشور ما سالهاست با چنین شرایطی مواجه است.
مختلف مطرح است،بلکه باید برای رشتههای بیمهای به صورت جداگانه نیز مورد توجه قرار گیرد."