خلاصه ماشینی:
"انواع زنجیره تامین به شرح زیر قابل بررسی است:[7] الف-ساخت تجمعی برای ذخیره کردن:این مدل بر تقاضاهای جهت دار مشتری در زمان واقعی به منظور ذخیرهسازی کارآمد موجودی کالای ساخته شده تمرکز دارد.
1-ادغام عمودی 2-کنترل موجودی 3-تکنیکهای متناسب برنامهریزی تولید الف-تکنیکهای تولید به موقع ب-تکنیکهای برنامهریزی مواد مورد نیاز ج-عملیات همزمان 4-استراتژی کاهش عدم اطمینان در محیطهای تجاری و رقابتی نوین،کارایی و اثربخشی زنجیره تامین در سازمانها بسیار مهم است و بهطور گستردهای به هماهنگی اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان،سیستمهای پشتیبانی اطلاعات و یکپارچه کردن سیستمهای مختلف وابسته است.
رویکرد و سلسله مراتب حرکت توسعه کاربری فناوری اطلاعات در سازمانها باید از سلسله مراتب زیر پیروی کند: -توسعه و تدارک زیرساختهای مورد نیاز؛ -منابع انسانی و مهارتهای مورد نیاز؛ -مهندسی مجدد فرآیندها؛ -سختافزار و سیستم مدیریت پایگاه داده؛ -شبکههای ارتباطات الکترونیکی درون و برون سازمانی؛ -مقدمات سازمانی(برنامهریزی،ساختار سازمانی،افزایش قابلیتها و مهارتهای مدیریتی و انسانی) -ایجاد سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه درون سازمانی(سیستمهای تولید و خدمات،تدارکات،بازاریابی،فروش و مالی) -استقرار سیستمهای کاربردی پیشرفته (CRM,SCM,LOS) -حرکت به سوی کسب و کار الکترونیک.
برخی دیگر از مزایای لجستیک الکترونیک عبارتند از: -کنترل روند بازگشت سرمایه -کاهش ذخیره اطمینان -افزایش کارایی -شفافیت شبکه تجاری و پاسخگویی بهینه به سفارشات مشتریان -شفافیت و نظارت بر زنجیره تامین -تاکید بر جریانهای اطلاعاتی کارآمد لجستیک الکترونیک و تجربه برخی از شرکتهای معتبر بین المللی تاثیر لجستیک الکترونیک بر تامینکنندگان و توزیعکنندگان شرکتهای بزرگ و پیشرو در این زمینه صرفهجوییهای عظیمی در هزینهها بوده است."