خلاصه ماشینی:
"برخی از دلایل احتمالی انجام عملیات ارزیابی عبارتند از: توجیه ضرورت وجودی سازمان یا بخش یا مقام شما؛جلب حمایتهای فزاینده یا حداقل مستمر این هدف بندریت بیان میشود و بعضی اوقات حتی ممکن است فراموش شود،به هر حال میتواند در دستیابی به یک عمل ارزیابی با نتایج مثبت نقش داشته باشد.
آیا اهداف یک رویداد یا فعالیت،حتی اگر به آنها دست بیابیم ارزش صرف هزینه را دارد؟آیا این اهداف با نوع رویداد مناسبت دارند؟(برای مثال اهداف مقتضی برای نمایشگاه تجاری،معمولا با اهداف توسعه یک فروشگاه،مشابهت دارند)آیا این اهداف توسعه یک فروشگاه،مشابهت ندارند)آیا این اهداف به اندازه کافی دقیق هستند؟آیا با اهداف استراتژیک بلندمدت سازگاری دارند؟ در طی یک دوره زمانی نتایج ارزیابیها میتواند مبنایی را برای فرمولبندی اهداف واقعگربینانه و مفید فراهم آورد.
مدیر نمایشگاه ممکن است از گزارش این که 00005 دلار از سفارشهای دریافتی بنگاه در نمایشگاه به امضاء رسیدهاند،با اینکه 01 واردکننده واجد شرایط از غرفه دیدار کردهاند، خوشحال باشد در حالی که مدیریت کل یا دایره مالی با آگاهی از این مطلب که هزینههای دستیابی به این فروش 00006 دلار بوده،یا هزینه صرف شده برای دیدار هریک از ده واردکننده 00006 بوده است،به آن اندازه خوشحال نخواهد بود و ممکن است وقتی که این نتایج را به عنوان مثال با نتایج حاصل از اعزام یک هئیت تجاری به آن بازار که هزینهای معادل 00004 دلار داشته و منجر به فروش 000001 دلار گردیده و با 02 واردکننده واجد شرایط هم تماس گرفته (هزینه تماس هر واردکننده 0002 دلار)است مقایسه کنید،بسیار ناراحت شوند."