خلاصه ماشینی:
نویسنده تلاش دارد در کتاب حاضر به توازنی میان کهنه و نو دست یابد،و در عین اینکه میخواهد نکاتی را که به کار واحدهای تولیدی کوچک و دستاندرکاران مستقل و آماتورهای عرصه ویدیو مربوط میشود ارائه کند،فرایندهایی را که نیز در عرصهی حرفهای استودیوهای بزرگ انجام میگیرد به متن کتاب اضافه میکند.
نویسنده در مورد اینکه باید هرکاراکتری را لزوما در زمان خاص خود طراحی کرد،معتقد است این فکر نمیتواند درست باشد و ظرافت و طنز در کارتون و انیمیشن در همین نکته است،یعنی زمانی که کاراکتری از چند سال قبل به سالهای بعد برده میشود و یا بالعکس،جابجایی کاراکترها و زمانها و مکانهای مختلف با واقعیت آنها به طنز داستان کمک فراوانی میکند.
بحث افکتهای صدا در کارتون و انتخاب رنگ و نمونههایی از کارتونهای رنگآمیزی شده بخشهای پایانی کتاب را به خود اختصاص داده است و نویسنده مدعی است رنگ قدمی اساسی در خلق یک شخصیت است و اینکه راهنمایی کلی در رابطه با رنگ و استفاده صحیح آن وجود دارد ولی قوانین استفاده از رنگ بسیار محدودند.
اما میتوان گفت اگر کتاب،انگیزهی کاربرد و آزمون دیدگاههای افراد ذکر شده و پژوهشگران زیاد دیگری را که ذکر نام آنها مقدور نیست ایجاد نماید و اگر طراحان و رفتارشناسان دیگر را متوجه نیاز به نظریههای کارای بیشتر سازد و اگر چارچوبی را برای چگونگی کارکرد محیط ساخت شده برای بشر و ماهیت فرآیند طراحی برای دانشجویان معماری فراهم کند به هدف خود رسیده است.