Skip to main content
فهرست مقالات

کتابفروشی حلقه دیگری از زنجیره بحرانی کتاب

نویسنده:

(10 صفحه - از 91 تا 100)

کلید واژه های ماشینی : کتابفروشی ، کتاب ، کتابفروشان ، اطلاعات ، ناشران و کتابفروشان ، مشکلات ، گردهم‌آیی ، اتحادیهء ناشران و کتابفروشان ، اقتصادی ، نسل

خلاصه ماشینی:

"3-مشکلاتی که درست نمی‌شناسیم،برای آنها راه حل مشخصی نداریم،بر سر آنها توافق‌ نظر نیست،اما می‌توانیم از راه نشستهای عمومی و جلسه‌ها و گروههای تخصصی و کارشناسی، به تصویر روشن یا روشنتری از آنها دست یابیم و راه را برای حل آنها باز کنیم،مانند این مسائل: «آموزش کتابفروش چرا لازم است و چگونه می‌توان آن را شروع کرد؟»،«مشکل سرقت کتاب از کتابفروشیها را چگونه می‌توان کاهش داد؟»،«رفتار کتابفروشان با مشتریان و بالعکس را چگونه‌ می‌توان اصلاح کرد و اعتلا بخشید؟»و نظایر اینها. -بودجهء لازم و کافی،و نیز آینده‌نگری و دوراندیشی برای اجرای طرحهای پژوهشی و برنامه‌های آموزشی ندارد؛ -مدیریت و رهبری آن با تأیید جملگی اعضا مواجه نیست؛ -اختلاف سطح در دانشهای تخصصی و نگرش و تحلیل اعضا از موانع بزرگ همسویی و کار مشترک گروهی است؛ -درجهء مخاطره‌پذیری در اقدامات اتحادیه،به لحاظ بی‌ثباتی و تغییر مداوم سیاستهای دولت، نامشخص بودن سیر رویدادهای اجتماعی،و روشن نبودن چشم‌اندازها،بالاست؛ -بی‌تجربگی یا کم‌تجربگی اتحادیه،و اینکه سابقهء چشمگیری در رویارویی جدی با مشکلات‌ و حل و فصل آنها نداشته است،برای جلب مشارکت نویدبحش نیست؛ -و شاید ناتوانی و کم‌توانی اتحادیه در استفاده از امکانات بالفعل و بالقوهء خود،که نکتهء کم‌ اهمیتی نیست. در هر حال،مسائل و مشکلات سی و چندگانه‌ای را که از جانب کتابفروشان‌ و ناشران-کتابفروشان در گردهم‌آیی طرح شده است،شاید بتوان به این صورت دسته‌بندی کرد: الف)مشکلات اقتصادی 1)کتابفروشی شغل با درآمدی نیست و این خود به تنهایی نه فقط آیندهء این شغل را تهدید می‌کند،که چشم‌اندازی جذاب برای روی آوردن علاقه‌مندان به این کار ترسیم نمی‌کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.