Skip to main content
فهرست مقالات

کامپیوتر در مدارس

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 35 تا 39)

خلاصه ماشینی:

"" براساس نظر مری لیندکویست که در همان‌ تایمز نقل شده،بنظر می‌رسد در قرائت و ریاضیات،الگوی مشابهی وجود دارد:"ما ممکن است در هر دو موضوع درسی،بر مهارتهایی تأکید کنیم که از حیث تدریس و یادگیری،آسان‌ترین مهارتها هستند و مهارت‌های فکری را که به این آسانی‌ تدریس و یادگیری نمی‌شوند،به فراموشی‌ بسپاریم. این پاسخ آن است که‌ کامپیوتر باید برای کمک به بسط توانائیهای‌ خلاق حل مسئله مورد استفاده قرار گیرد. مسئله‌ای که باید در اینجا طرح شود، این نیست که آیا کفایت مورد نیاز برای نیل‌ به غایات طراحی شده فراهم می‌آید؛من به‌ خاطر استدلال مورد بحث،تصدیق می‌کنم‌ که کامپیوتر بنا به قرائن تجربی،برحسب هر یک یا همهء طرقی که قبلا بحث شد،مؤثر است. اما این از تکرار[تعریفی‌] به دور است که گفته شود همهء غایات تربیتی‌ به واقع توسط کامپیوتر قابل نیل هستند. این نکته را ملاحظه کنید:ممکن‌ است واحدی از اطلاعات به ما داده شود، اما شما می‌توانید قبول کنید که موقعیت، چنین و چنان است،اما ناتوان از آن باشید که دلیل روشنی برای آن ذکر کنید،از این‌ رو،نمی‌توان گفت که شما واقعا می‌دانید که‌ موقعیت از چه قرار است. این پیشنهاد که دست‌کم،جنبهء شناختی تعلیم و تربیت را می‌توان بطور کامل برحسب انتقال،ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات توضیح داد،چنان سست‌ است که ارزش لحظه‌ای تأمل را نیز ندارد، اما آنچه آن را قابل توجه ساخته،این است‌ که صورت‌گرایی مرسوم،طور ضمنی آن را القا می‌کند،به علاوه،شگفت‌زدگی عامهء مردم نسبت به امور واقع قابل ذکر است که‌ به نظر آنان این صورت‌گرایی آنها را بدست‌ می‌دهد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.