Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه می توان با فشارهای روانی مقابله کرد؟

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : فشار روانی ، مقابله ، فشارهای روانی مقابله ، اطلاعات ، حمایت اجتماعی ، کنترل فشار روانی ، کنترل ، آرام‌سازی ، آموزش کنترل فشار روانی ، روش مقابله

خلاصه ماشینی:

"برای مثال،زن و شوهری که دارای مشکلات‌ زناشویی هستند ممکن است به یک مشاور ازدواج مراجعه نمایند تا آنان را در مقابله با این‌ مشکل کمک نماید و به آن‌ها روش‌های مطلوب‌ برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی با یکدیگر را آموزش دهد. گفته شده است که برخورد مستقیم با مشکل نه تنها در حل مسئله موفق‌تر است بلکه از نظر عاطفی نیز فرد را برای کنترل فشارهای‌ روانی دیگر آماده‌تر می‌سازد. مثلا صحبت کردن با دیگران در مورد مشکلات می‌تواند ما را به‌ اطلاعات سودمند در مورد شیوه مقابله با فشار روانی مجهز نماید و به ما اطمینان دهد که تنها ما نیستیم که این مشکلات را داریم. (لازاروس-1966،ورتمن و دانکل و اسچیتر- 1979)صحبت کردن در مورد مشکلات‌ می‌تواند به سازمان یافتن افکار منجر شود و شاید به پیدا شدن یک معنی جدید از این تجربه کمک‌ نماید(مایکنبام-1977،ورتمن و سیلور- 1980) 3-حمایت اجتماعی شیوه کنترل فشار روانی نه تنها به منابع و توانایی‌های درونی فرد بستگی دارد بلکه به‌ منابع بیرونی مانند سیستم حمایت اجتماعی او نیز وابسته است. از ما مراقبت می‌نمایند و برای ما ارزش قائل هستند و در بسیاری از موارد علائق و ارتباط مشترک با یکدیگر داریم(کوب-1976) اطلاعاتی که می‌تواند به خاموش شدن اثرات‌ فشار روانی کمک نماید عبارتند از:فرزندان، اعضای انجمن‌ها و کلوپهایی که فرد در آنها عضویت دارد،همسر،اعضا گروههای مذهبی و بسیاری از افراد دیگر. روش بیوفیدبک(پس‌خوراند زیستی) در دهه 1970 تکنولوژی جدیدی برای‌ کنترل فشار روانی مورد استفاده قرار گرفت و توجه بسیاری از متخصصین تندرستی را به خود جلب کرد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.