Skip to main content
فهرست مقالات

الگویی برای ایجاد حرمت نفس

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : ایجاد حرمت نفس ، کودکان ، فرآیند ایجاد حرمت نفس ، احساس امنیت ، مدرسه ، دانش‌آموزان ، دانش ، برنامه ، احساس ، پرواز

خلاصه ماشینی:

"تا در محیط مدرسه‌ احساس امنیت،هویت،احساس تعلق،هدفمندی‌ و کفایت شخصی را پرورش دهند تا کودکان به‌ اهداف این برنامه درست یابند،حاصل این برنامه‌ نیز ایجاد شخصیت‌های صاحب حرمت نفس و خودانگیخته باشد. تلخیص نقش‌هایی که در خلال این فرآیند برای کمک به کودکان جهت ایجاد حرمت نفس‌ اجرا می‌گردد به شرح زیر می‌باشد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرآیند ایجاد حرمت نفس مشابه با آموزش دستورات پرواز،درباره چگونگی پرواز با هواپیما به یک دانشجو است اول،مراحل‌ آموزشی تکمیل می‌شود و ارتباطی براساس بالا اعتماد بین مربی و دانشجو ایجاد می‌شود. کودکانی که در فرآیند ایجاد حرمت نفس‌ وارد می‌شوند در اجرای برنامه‌ها احساس افتخار می‌کنند و تمایل دارند با دیگران مشارکت داشته‌ باشند. به‌ این معنا زمانی که کودکان مهارت‌های جدید را می‌آموزند و یا به اهدافشان می‌رسند،خود پنداری،آنها تفسیر می‌کند و در آنها احساس‌ کفایت رشد می‌کند،سپس آنها سعی می‌کنند اهداف جدیدی را تنظیم کنند و دعوت‌های‌ جدید را عهده‌دار شوند. برای دست‌یابی به کیفیاتی که در بالا ذکر شد(که به عنوان حرمت نفس تعریف شده‌ است)باید سالها با کودکان کار کرد. در صورت ایجاد شرایط زیر کودکان اوصاف‌ مطلوب و میزان بالای خلاقیت را کسب می‌کنند: 1-زمانی که والدین و معلمین،کودکان را به‌ عنوان افراد مهمی که مسئول سرنوشت خود هستند،در نظر بگیرند. قواعدی که حقوق و مسئولیت‌های افراد را تعریف می‌کند نیز باید روشن شوند این مقررات‌ ممکن است بر حق متقابل کودک مبنی بر اینکه‌ به سخن او گشو فرا دهند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.