خلاصه ماشینی:
"تصاویر ذهنی و آگاهیهایی که در وجودمان جریان دارد از ناخودآگاهمان حرف میشنود و کار هنری در نهایت به این جریان کمک اساسی میکند و (به تصویر صفحه مراجعه شود) هنگامهء فولادوند میتواند جلوی ایستایی ذهن را بگیرد.
دهباشی:مفهوم کار هنری(نقاشی و مجسمه)چه تفاوتی در این چند دهه داشته است؟ هنگامه فولادوند:در گذشته کار هنری چیزی بود که شما روی دیوار خانه یا موزه نصب میکردید یا روی میزی به شکل مجسمه انرا به نمایش میگذاردید.
دهباشی:به عنوان یک نقاش ایرانی در بازار کار آمریکا چه موقعیتی دارید؟ هنگامه فولادوند:گرچه اقلیت بودن همه جای دنیا مطرح است اما در نقاشی از صحبت مقطعی با برد کوتاه اجتناب میکنم.
مثلا در دهه 90 کارهائی که تمرکز بر اعضای بدن دارد مورد توجه قرار گرفته یا (installation works) رواج بسیار یافته حتی اوائل اعلان شد«نقاشی دیگر مرده»در بینیال و نیز کارها در رابطه با جسم است یا امسال در فصل هنری تازه بسیاری از گالریها کارهای انتزاعی را بازگرداندند اما کارهای خلاقه که بطور مستمر به وجود بیایند لزوما در رابطهء مستقیم با بازار کار و فشار ناشی از آن نیستند.
خوانندهء مشتاق ایرانی باید تا چند سال بجای نقد هنری مجبور به خواندن کتابهای درسی شود؟تا چند بجای نقد کارها به توضیح سبکها و تاریخچهء آن بپردازیم؟فراموش نکنیم که درک تصویری گرچه بنظر اتوماتیک میآید اما پدیدهای است آموختنی و خلاقیت هنری با آگاهی تصویری پیوند همیشگی دارد.
هرچه بیننده ا زاین نعمت محروم باشد قابلیت ارتباط با او ناممکن میشود به این دلائل نقد هنرهای تجسمی تخصصی است مجزا از ترجمهء مقالات هنری!نقد هنری (به تصویر صفحه مراجعه شود) «یادداشت تشکر»اندازه 177*130 سانتیمتر با انشاءنویسی،توضیح واضحات و شاخ و برگدادن رمانتیک فرق بسیار دارد."
کلید واژه های ماشینی:
نقاشی
،
هنری
،
دهباشی
،
گفتگو با هنگامه فولادوند
،
رنگ
،
نمایش
،
فرم
،
فضا
،
نقد هنری
،
بیننده