چکیده:
این مقاله پس از بیان اهمیت فرهنگ در سازمان رسانهای و ارتباط میان فرهنگ و مدیریت،به توصیف و تحلیل تفاوتهای مدیریتی در دو شبکهء رسانهای بی بی سی و سی ان ان میپردازد و نتیجه میگیرد که اگر سازمان توانایی سازگاری با محیط را داشته باشد با فرهنگ نیز میتواند سازگاری داشته باشد.
خلاصه ماشینی:
"کلیدواژه: فرهنگ و مدیریت،سازگاری محیطی،نامتعادل بودن محیط،راهبرد رسانهای اشاره چرا رسانهای مختلف از لحاظ شیوه مدیریتی،به صورتهای گوناگون اداره میشوند؟و علت اینکه مدیران رسانهها روشی را برای مدیریت تجویز نمیکنند،چیست؟ما در این مقاله قصد داریم تفاوتهای مدیریتی در دو شبکه بی بی سی و سی ان ان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و امیدواریم نتایج حاصل از این مقایسه بتواند نگرشهای ما را در مورد سازمانهای رسانهای بهبود بخشد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 2 ناهنجاری و عدم تعادل بین فرهنگ و راهبرد در شبکه بی بی سی نتیجه این مقاله راهبردهای رسانهای و مدیریتی در دو شبکه بی بی سی و سی ان ان را مورد بحث و بررسی قرار داد.
جدول 2 سیاستگذاری پخش برنامهها بازار کالا نقش پخش بخشی از ساختار اجتماعی مصرفکنندگان بازار تعریف بیننده شهروندان جامعه دموکراتیک ارتقا یافتن توسط رقابت کیفیت برنامه متفاوت شدن توسط رقابت توانایی تکمیل فرهنگهای مختلف براساس تحقیقات انجام شده اگر سازمانی توانایی سازگاری با محیط را داشت با فرهنگ نیز میتواند سازگاری داشته باشد و اگر با محیط ناسازگار بود،به محیطی ناتوان تبدیل خواهد شد که دائما با فرهنگ در تنش است.
در سی ان ان شیوهء اقناع کردن مردم این است که مردم به چه چیزی نیاز دارند و با چه نوع برنامهای واکنش متناسبی نشان میدهند؟به همین دلیل مدیران این شبکه به صورت حرفهای برای ذائقه مخاطبین خود احترام قائل میشوند.
خلاقیت،انگیزه و فرهنگ ارزش کار فرهنگی در این است که بر افراد جامعه تأثیر بگذارد و ظهور آن در جامعه دیده شود و این مهم زمانی انجام میشود که فرهنگ و برنامهریزی-که همیشه با یکدیگر تنش و ناسازگاری دارند-به صورت مکمل در یک سازمان تأثیرگذار شوند."