خلاصه ماشینی:
"21 با اینکه گروههای مستندسازی سیراکیوز در ایران در دفتر USIS در تهران آغاز به کار کردند،هنگامی که توجهات بهسمت فیلمهای تربیتی که مستقیما تماشاگران را تعیین شده به عنوان مخاطب را،خطاب قرار نمیداد،تغییر یافت؛لازم شد که قرارداد طبق برنامه اصل 4 در ایران تغییر کند.
با اینهمهصاحب مقام،و پس از 0391 دولت ایران این فعالتها را به رغم تأثیر عظیم فیلم برتماشاگران ایرانی،تا 9591 که * در ایران چالشهایی برای گروه آمریکایی فیلم که فاقد بصیرت کافی از موضوع پچیده فرهنگی و پسزمینه اقتصادی-اجتماعی جمعیتهای روستایی بود،وجود داشت مرکز سمعی و بصری اداره هنرهای زیبا مسئولیت تهیه فیلمهای خبری را برعهده گرفت،به این فعالیتها روی خوش نشان نداد.
به دلیل اینکه«اخبار ایران»کموبیش به صورت رسمی و از طرف دولت آمریکا در ایران پخش میشد،بخش تولید توسط رئیش امریکایی که مسئول محتوای این فیلمهای *البته استودیو ایران فیلم(متعلق به ابو القاسم رضایی)در زمان نگارش کتاب به حال تعطیل درآمده بود و مکان آن پس از چندی،با تغیی کاربری در اختیاز خانه سینما قرار گرفت.
همچنانکه مقبولیت این فیلمهای خبری در نزد تماشاگران ایرانی افزایش مییافت، تعداد نسخههای این فیلمها از 01 تا به 52 نسخه افزایش یافت که 01 تای آنها برای تهران بود-که بستگی به این هم داشت که در کدام سینما برنامه نمایش فیلم اصلی کوتاهتر بوده-و 51 تای دیگر به شهرستانها فرستاده میشد.
در حقیقت،تنها تفاوت میان این دو مجموعه فیلم خبری آن بود که فیلمهای خبری USIS چند مورد خبری امریکایی و بین المللی هم داشت،درحالیکه فیلمهای خبری اداره هنرهای زیبا فقط به حوادث داخلی و بهویژه به فعالیتهای شاه و خانواده سلطنتی میپرداخت."