Skip to main content
فهرست مقالات

مشکل انتخاب های فراوان دی وی دی

نویسنده:

مترجم:

(8 صفحه - از 49 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ، دی‌وی‌دی ، سینما ، هنر ، ویرایش ، کارگردان ، کارگردانی ویرایش سینمایی فیلمش ، سالن سینما ، دیجیتالی ، کارگردان درباره‌ی ویرایش فیلم

خلاصه ماشینی:

"اسپیلبرگ فکر بسیار خوبی کرده است که در کنار ای تی جدید و شسیک،در بسته‌ی دی‌وی‌دی نسخه‌ی‌ اصلی سینمایی آن فیلم محبوب در سال 2891 را نیز قرار داده که نه تنها در میان این کیسه‌ی پر از کالاهای رنگارنگ ارزش دیدن دارد بلکه اخطاری‌ جدی به فیلم‌سازانی است که وسوسه شده‌اند آثار قدیمی‌شان را سرهم بندی کنند:تقریبا در همه‌ی‌ موارد نسخه‌ی قدیمی بهتر است. برای فیلم‌سازان فراسوی عظیم‌ دی‌وی‌دی به این معنی است که اثر آن‌ها به شکلی‌ که کم و بیش به درستی مقاصد آن‌ها را منعکس‌ می‌کند،به طور گسترده در دسترس خواهد بود:آن‌ها خیلی وقت پیش آموختند که باید با این واقعیتی‌ زندگی کنند که د نهایت مردم بیش‌تری فیلم‌هایشان‌ را روی پدره‌های کوچک خواهند دید تا پرده‌های‌ بزرگ سینما-کارگردانان نسل اسپیلبرگ خودشان‌ بخش زیادی از تحصیلات سینمای‌شان را از طریق‌ تلویزیون دریافت کردند-و در نهایت دی‌وی‌دی‌ فیلم‌ها توسط پیام‌های بازرگانی قطع نیم‌شوند یا به‌ زور درون قاب‌های مشکی جا داده نمی‌شوند. به نظر نگارنده‌ می‌توان با اطمینان گفت که دی‌وی‌دی-حداقل‌ به شکل کنونی‌اش-بیانگر نوعی خود واسازی‌ (self-deconstruciton) نر فیلم است و مخاطب به وجود آمده توسط دی‌وی‌دی اکنون‌ آن قدر قدرت دارد که این مصنوعات بصری را مطابق با میل هر مصرف کننده‌ای از هم جا کند و به هم وصل کند و هرگز احساس حیرتی که من‌ وقتی جوان بودم در سالن سینما با نگاه کردن به‌ پرده‌ی بزرگ آن داشتم،گویی که پنجره‌ای است به‌ دنیایی بهتر،را تجربه نخواهد کرد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.