خلاصه ماشینی:
در دانشکده روزنامهنگاری دانشگاه کلمبیا،جان پاولیک،مدیر مسؤول مرکز رسانههای جدید با تعدادی از دستاندرکاران علوم کامپیوتر به همکاری پرداخته است تا فنآوریهای پیشرفته در آن آزمایشگاهها را به دانشجویان نشان دهد.
این همکاری موجب شد دانشجویان روزنامهنگاری از تجربه کار با اهل تکنولوژی استفاده کنند و این مهارتی است که هنگام پرداختن آنان به فعالیتهای روزنامهنگاری در شبکه اینترنت،میتواند به دردشان بخورد.
مریلین کرن فاکس ورث،رئیس سابق انجمن دستاندرکاران روزنامهنگاری و ارتباطات جمعی میگوید:«یک شخص ممکن است به عنوان گزارشگر روزنامه نیویورک تامیز استخدام شود و در عین حال با نسخه اینترنتی یا الکترونیک آن نشریه نیز همکاری کند.
«جیمز کی -گنتری»،معاون دانشکده روزنامهنگاری میگوید:«ما به این نتجیه رسیدیم که باید دانشجویان خود را طوری تربیت کنیم که بتوانند به عنوان نیوسندگانی قوی و متفکرانی منتقد انجام وظیفه کنند و کارهایی تحلیلی در رسانههای مختلف ارائه دهند.
بنابراین در کلاس واحد پژوهش و نگارش دانشگاه کانزاس،دانشجویان آگهی تبلیغاتی تهیه میکنند،برای تهیه گزارش از اطلاعات ارائه شده در اینترنت استفاده میکنند،براساس یک رویداد مرتبط با کلاس(مثلا حادثه برخورد یک دانشجو با استاد)مقالهای برای یک نشریه چاپی مینویسند،مصاحبههای رادیویی و تلویزیونی انجام میدهند،با استفاده از ابزار ویرایش اینترنتی یک صفحه«وب» Web ایجاد میکنند و گزارشی نیز با استفاده از منابع متعدد درباره یک حادثه مربوط به خارج از کلاس درس تهیه میکنند.
«دیوید کلاتل»از معاونان دانشکده کارشناسی ارشد روزنامهنگاری دانشگاه کلمبیا میگوید:«یافتن نقش مناسب برای رسانههای جدید در این دانشکدهء به خصوص کاری است که همچنان باید دنبال شود.