Skip to main content
فهرست مقالات

چهل روزنامه نگار برتر (سردبیران دست اندرکار آموزش روزنامه نگاری تمرینات و ایده های مطلوب خویش را ارائه می دهند

نویسنده:

مترجم:

ISC (10 صفحه - از 32 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : روزنامه ، سردبیران ، روزنامه‌نگاری ، کارکنان ، دست‌اندرکار آموزش روزنامه‌نگاری تمرینات ، تمرین ، اطلاعات ، نسخه‌خوان‌های نهایی ، اتاق خبر ، خبر

خلاصه ماشینی:

"با این همه مطالعه آن برای روزنامه‌نگاران،مدیران و دست‌اندرکاران مطبوعات و نیز تشکل‌های صنفی‌ روزنامه‌نگاری می‌تواند مفید و ارزنده باشد چرا که سبک و سیاق کار و شیوه ارائه آموزه‌های جدید،کاملا ابتکاری و خلاقانه است. به همان گونه که در گزارش‌های‌ پیشین اشاره شد،ایده‌های مطرح شده‌ نه از مؤسسه تریبون آزادی بلکه از سردبیران شرکت‌کننده در کنفرانس است‌ که آنها را در اتاق‌های خبر خودشان به‌ کار گرفته و مورد آزمایش قرار داده‌اند. com به عنوان بخشی از یک تمرین‌ آموزشی درباره تحقیق،فهرستی از اسامی‌ مختلف در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد تا ببینند چه چیز مشترکی میان آنها وجود دارد. در این فرم به سؤال زیر پاسخ داده‌ می‌شود:در چه زمینهء دیگری مایل به طی‌ کردن دوره‌های آموزشی هستید؟در این‌ فرم‌ها اطلاعات ارزشمندی درباره نوع‌ دوره‌هایی که مردم دوست دارند طی کنند، وجود دارد. بار کاری ممکن است بزرگ به نظر برسد به‌ همین دلیل سعی کنید از همکاران خود نیز کمک بگیرید. شرکت‌کنندگان را به چند گروه تقسیم کنید و هر گروه را در موقعیت یک خبر دست اول قرار دهید و از آنان بخواهید نظر خویش را درباره‌ پوشش آن بازگو کنند. com به کمک این تمرین می‌توان به‌ سرپرستان(سوپروایزرها)نشان داد که‌ آموزش این مطلب به گزارشگران که ارائه‌ کار خوب بهتر از آن است که فقط ذهن‌ خویش را به انجام به موقع کار مشغول‌ دارند،اهمیت دارد. هنگامی که همه دور میز نشسته‌اند،از هر یک بخواهید به دو سؤال زیر پاسخ‌ دهد: *بهترین کاری که در ژورنالیسم انجام‌ داده‌اید چه بوده است و چرا؟ *بدترین کاری که در ژورنالیسم انجام‌ داده‌اید چه بوده است و چرا؟ پس از آن که همگی به این سؤالات‌ پاسخ داده‌اند،شباهت‌ها و تفاوت‌های‌ موجود میان آنها را بررسی کنید."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.