Skip to main content
فهرست مقالات

مطبوعات عامه پسند و ویژگی های آن ها

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 106 تا 115)

کلید واژه های ماشینی : مطبوعات عامه‌پسند ، عامه ، عامه‌پسند ، نشریات عامه‌پسند ، فرهنگ عامه ، تیراژ ، اخبار ، مطبوعات عامه‌پسند و ویژگی ، روزنامه‌نگاری ، فرهنگ

خلاصه ماشینی:

"81به عنوان مثال‌ داده‌های پژوهش‌هایی که در فاصلهء سال‌های 7591 تا 7891 در انگلستان‌ انجام شده است نشان می‌دهد که با گذشت‌ زمان،به تدریج استقبال از نشریات‌ متوسط(نشریاتی که به لحاظ صوری و محتوایی تابع معیارهایی هستند که مابین‌ معیارهای نشریات عامه‌پسند و کیفی قرار دارد)کاهش یافته است و مردم بیشتر به‌ مطالعهء نشریات دو سر طیف یعنی‌ در سال 7591،74/2 درصد مردم‌ نشریات عامه‌پسند را می‌خواندند،44 درصد خوانندهء نشریات متوسط بودند و 8/8 درصد آنان نشریات کیفی را مطالعه‌ جدول شماره 1. چنان که یکی از (به تصویر صفحه مراجعه شود) گویندگان خبر شبکهء ABC می‌گوید: «مدیران رسانه‌ها مردم را نه به عنوان‌ مخاطبان خود که به عنوان بازار نگاه‌ می‌کنند و در بهترین حالت آنان را مردمانی می‌پندارند که باید با هر ترفندی‌ برای خرید یک نشریه ترغیبشان کرد. 92نتایج تحقیقی‌ که در آمریکا،انگلستان،استرالیا،اتریش، نروژ،سوئد و دانمارک در مورد نشریات‌ عامه‌پسند انجام شده،نشان می‌دهد که‌ همهء این نشریات خصوصیتی مشترک‌ دارند:روز جلد همهء آنها اغلب به یک‌ پوستر می‌ماند و بخش زیادی از فضای‌ داخل نشریه نیز به چاپ عکس اختصاص‌ دارد. ایدئولوژی نشریات‌ عامه‌پسند به یک معنا مردمی است و در قالب چنین سؤالاتی منعکس می‌شود: چرا آنها باید همه چیز داشته باشند؟آنها چه کرده‌اند که مستحق چنین مواهبی‌ هستند؟آنها از کار واقعی چه می‌دانند؟ آنها به آنچه که در زندگی من و تو اتفاق‌ می‌افتد چه اهمیتی می‌دهند؟44 چنان که گفته شد،نشریات عامه‌پسند از منظری غیر سیاسی و با رویکردی‌ هیجاین،فردگرایانه و سطحی به‌ موضوعاتی چون حوادث،مسائل عشقی‌ و جنسی،ورزش،اخبار روز،شایعات و..."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.