خلاصه ماشینی:
دولت ایالات متحده اغلب از اینکه بخش خصوصی خود درا این زمینه مقرراتگذاری کند و راهحل های مناسب بازار را بیابد،بهعنوان بهترین راه پرداختن به نگرانی در مورد اطلاعات شخصی حمایت میکند(کاخ سفید،7991)در میان مشاغل تجاری ایالات متحده،روش ارجح حفظ اطلاعات حریم خصوصی فراهم کردن این امکان برای مصرفکنندگان است که از گزینهء کنارهگیری استفاده کنند،که در آن صورت،اطلاعات شخصی جمعآوری و پردازش میشود،مگر آنکه مشتری چیز دیگری درخواست کند.
به فرض آنکه فناوری برای تحت الشعاع قرار دادن ارزشها توان بالقوه داشته باشد،بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دولتها باید در نظارت نقش داشتهباشند و برای اعمالی که با حقوق و استانداردهای پذیرفتهشده هماهنگی ندارند مجازاتهایی تعیین کنند(مبارزهء جهانی برای آزادی اینترنت،8991؛گرین و سایرین،0002؛لسینگ،9991) منتقدان قوانین بازار معتقدند که اگر به مشاغل تجاری اجازه داده شود تا اهداف اجتماعی شبکههای رایانهای را تعیین کنند،ارزشهای خدمات عمومی که دولتها بهطور سنتی مدافع آناند،تضعیف میشود(لسینگ،9991؛شیلر،9991).
مقرراتگذاری برای رفتارها در شبکههای رایانهای با اعمال قراردادها و اصول باعث میشود که حوزههای مقرراتگذاری،ازجمله حقوق بیان و مالکیت معنوی و حریم خصوصی،از عرصهء فرایندهای سیاسی عمومی خارج و به عرصهء سازمانهای خصوصی ملحق شود.
آیا اصول کاربرد منصفانه و نخستین نوبت فروش در مورد سیستمهای جهانی ارتباطات قابلتعمیماند یا این اصول با طراحی فناوری،ابزارهای قانونی یا فعالیتهای صنعتی از دور خارج میشوند؟دارندگان کپیرایت تاچه مدت از حقوق انحصاری خود بهرهخواهند برد و این انحصار در چه زمانی به ضرر جامعه خواهد بود؟محققان میگویند که اصول مذکور باید هدف فلسفی بنیادین قانون مالکیت معنوی ترویج و انتشار دانش و خلاقیت در سطح جامعه را حفظ کنند(هالبرت،9991؛لسینگ،9991؛ثارو،7991).