خلاصه ماشینی:
این دیدگاه نسبت به روزنامهنگاری تابلوئید،کاملا در بحثهای معاصر دربارهء معیارهای رسانههای جمعی رواج دارد و فقط روزنامهنگاری تابلوئید نیست که اینچنین مورد انتقاد قرار گرفته است؛کلمهء تابلوئیدسازی1گاهی به منظور نشان دادن تمایل آشکار در انواع دیگر روزنامهنگاری،حتی تمام رسانهها،برای هرچه بیشتر به تابلوئید بدل گشتن به کار میرود (برای مثال رجوع کنید به فرانکلین،7991).
روزنامهنگاری تابلوئید این کار را با روشهای مختلف و با قرار دادن خود به جای موضوعات،شکلها و خوانندگان جریان اصلی روزنامهنگاری انجام داده است-به بیان دیگر به عنوان حوزهء عمومی جایگزین.
اما با بهرهگیری از تعریفی گستردهتر برای"مفهوم جایگزین" روزنامهنگاری تابلوئید حد اقل از نظر تئوری میتواند سه جنبهء دیگر حوزهء عمومی جایگزین را فراهم کند:کاملا محتمل است که روزنامههای تابلوئید مطالبی را با استفاده از شکلهای مختلف پوشش دهند و این امکان را برای شرکتکنندگان مختلف فراهم کنند تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند.
روزنامهنگاری تابلوئید میتواند با مطرح کردن موضوعاتی که قبلا برای بحث باز نبوده است از جمله جوامع جدید و استفاده از روشهای جدید،سبب ایجاد تغییرات اجتماعی شود و بنابراین عرصههای جدیدی را برای بحث،در جریان اصلی حوزههای عمومی رسانهای ارائه دهد.
روزنامهنگاری تابلوئید قادر است که اجتماع را گسترش دهد و امکان دریافت خبر را برای گروههایی فراهم کند که پیش از آن هدف مطبوعات معتبر نبودهاند،(چنانکه در مورد مطبوعات یکسنتی و روزنامهنگاری تابلوئید آنگاه که تودهها را خطاب قرار دادند چنین بود)؛میتواند از طریق تعبیری تازه از موضوعاتی که قبلا قابل گفتوگو نبودند و لازم است که مورد بحث قرار گیرند، تغییرات اجتماعی را سبب شود(چنانکه در مورد مبارزات دبلیو.