چکیده:
آنچه خواهید خواند مقالهای است در خصوص سوء استفاده از قدرت که نویسنده آن به
منظور توضیح بیشتر برخی نکات تدوین کرده است. توضیحاتی در مورد مفاهیم رهبری و
قدرت، مقدمه بحث را تشکیل میدهند. سپس قدرت نرم، به معنای توانایی شکل دادن
ترجیحات دیگران و جذب کردن آنها برای تحقق اهداف مشخص، تفاوتهای آن با قدرت سخت به
معنای قدرت اجبار و وارد کردن دیگران به انجام یک کار با استفاده از سلاح یا تهدید
به استفاده از آن، تعامل میان قدرت سخت و قدرت نرم و تأثیر آنها بر یکدیگر، محدودة
اعمال قدرت نرم، محدودیتها و شرایط آن و تأثیر شگرف انقلاب اطلاعات بر کاربرد
استفاده از قدرت سخت، مباحث اصلی هستند. در پایان نتیجه میگیرد که حتی استفاده از
قدرت سخت توسط رهبران سیاسی برای دستیابی به اهداف نیز مستلزم آشنایی آنان با قدرت
نرم و شیوة کاربرد آن در راستای تحقق اهداف است.
خلاصه ماشینی:
"سپس قدرت نرم، به معنای توانایی شکل دادن ترجیحات دیگران و جذب کردن آنها برای تحقق اهداف مشخص، تفاوتهای آن با قدرت سخت به معنای قدرت اجبار و وارد کردن دیگران به انجام یک کار با استفاده از سلاح یا تهدید به استفاده از آن، تعامل میان قدرت سخت و قدرت نرم و تأثیر آنها بر یکدیگر، محدودة اعمال قدرت نرم، محدودیتها و شرایط آن و تأثیر شگرف انقلاب اطلاعات بر کاربرد استفاده از قدرت سخت، مباحث اصلی هستند.
اگر من برای همراهی با شما، بدون وقوع هیچ تطمیع یا تهدید آشکاری متقاعد شوم- در واقع اگر یک جذابیت قابل مشاهد اما ناملموس تعیین کنندة رفتار من باشد- قدرت نرم اعمال شده است.
قدرت هماهنگ کردن- توانایی شکل دادن به آنچه دیگران میخواهند- ممکن است متکی بر جذابیت فرهنگ و ارزشهای یک طرف یا توانایی تغییر دادن اهداف سیاسی به شیوهای باشد که باعث میشود دیگران نتوانند ترجیحات خود را ابراز کنند چون غیر واقعگرایانه به نظر میرسند.
رهبری که در پی دستیابی به محبوبیت است، شاید از کاربرد قدرت سخت در هنگام لزوم اکراه داشته باشد، اما رهبری که بدون توجه به آثار کاربرد قدرت نرم همه جا از آن استفاده میکند، ممکن است دریابد که دیگران بر سر استفاده او از قدرت سخت، موانعی ایجاد میکنند.
بدبینانی که میخواهند قدرت را فقط به صورت اعمال آمرانه و کنترلی تعریف کنند، روی دوم یا جنبه «ساختاری» قدرت- توانایی دستیابی به نتایج مطلوب بدون نیاز به اجبار یا فشار بر افراد برای تغییر دادن رفتارشان را از طریق تهدید یا تطمیع- را نادیده میگیرند."