چکیده:
در این مقاله،نویسندهی محترم به ایراداتی که آقای سید بهنام علویمقدم، دانشجوی دورهی دکترای زبانشناسی،به مطالب دستور دورهی متوسطه گرفته و در مجلهی رشد زبان و ادب فارسی شمارهی 76 درج شده،پاسخ داده است.
خلاصه ماشینی:
"مجلهی رشد زبان و ادب فارسی شمارهی 76 درج شده،پاسخ داده است.
از معرفه با این دید بسیار ساده است و برخلاف نظر
قرینهی ذهنی،ذکری میسر است زیرا اسم جنس و
«درخت»باشد،سار معرفه است اما اگر روی واژه
با ایشان است و این تذکر جای تشکر دارد.
خوانده است که«میانوند»در درون واژه ساده قرار میگیرد.
«رفتوآمد»در این مثال دو فعل است با دو
آمد»اسم است و همانند هر اسم فقط یک تکیه دارد.
وقتی میانوند است فقط O- تلفظ میشود اما در
در دستور دبیرستان آمده است که شرح و توضیح آنها
کلمهی ساده فرض شده است حال آنکه از«بی»و
دستورهای دیگر اشکال است نه در این دستور.
این اشکال نیز منطقی نیست زیرا همه در
01-چرا در کتاب زبان فارسی 1 نوشته شده:
است به این صورت که هم جملهی«فرهاد آمده
جملهای به این صورت ارائه شده است:مرغان
نادرستی این نظر روشنتر از آن است که نیاز به
مسئله این است که هر زبان ویژگیهای خاص
در دستور دبیرستان آمده که این نوع ترجمه یا
این است که نه در فارسی نوشتاری و نه گفتاری
زیرا دستور زبان تجویزی نیست.
داشته به این صورت است:«کتاب داستانی را که
صورت دیگر صحیح به شمار آمده است.
و محقق بود امادر این مورد اشتباه کرده است و کیست
است و در این صورت گروهها به چهار نوع تقسیم
پاسخ این است که در زبان فارسی 3 شاخهی
باید پذیرفت که این اشکال وارد است زیرا
دستور(به قول منتقد)صادقی و ارژنگ آمده است.
نیست زیرا در مثال اول معنی شروع شدن دارد و در"