Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر اندازه شرکت بر محتوای اطلاعاتی اعلام سود

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 1 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : محتوای اطلاعاتی اعلام سود ، اندازه شرکت بر محتوای اطلاعاتی ، سود ، محتوای اطلاعاتی ، اندازه شرکت ، محتوای اطلاعاتی اعلام سود رابطه ، حسابداری ، اعلام سود ، محتوای اطلاعاتی سود ، بررسی محتوای اطلاعاتی اطلاعات حسابداری

خلاصه ماشینی:

"سوالاتی از این قبیل که:آیا از نظر تجربی رابطه‌ای بین اعلام سود حسابداری و تغییرات قیمت سهام و بازده غیرعادی سهام در دوره زمانی اطراف تاریخ اعلام سود سالانه وجود دارد؟و اعلامیه‌های سود اطلاعاتی را به بازار سرمایه منتقل می‌کند؟و به‌طور کلی آیا سود اعلام شده دارای محتوای اطلاعاتی است؟همواره مدنظر حسابداران می‌باشد. این موضوع باعث ایجاد این سؤال می‌شود که چرا بازار به اخبار خوب و بد برخی شرکتها نسبت به برخی شرکتهای دیگر واکنش بیشتری نشان می‌دهد؟ عوامل زیادی بر ضریب واکنش سود تأثیر دارند که از میان آنها اندازه شرکت از مواردی است که در ادبیات موضوع در سطح جهان بارها آزمون شده به عنوان عوامل قوی تأثیرگذار بر محتوای اطلاعاتی گزارشهای مالی و به خصوص اعلام سود،شناخته شده سات. نتایج تحقیق آنها که با استفاده از آزمون همبستگی بین این دو متغیر در مورد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار استرالیا انجام گرفت نشان می‌دهد که برخلاف تحقیقات انجام شده در ایلات متحده،اندازه شرکت هیچ تأثیری بر روی واکنش بازار به اعلام سود در بازه زمانی سه روزه ندارد. زیرا براساس بررسی مقالات و تحقیقات انجام شده این نظریه وجود دارد که برای شرکتهای بزرگ نسبت به شرکتهای کوچک منابع اطلاعاتی غیر حسابداری زیادی وجود دارد وجود و میزان استفاده از منابع اطلاعاتی غیر حسابداری منجر به کاهش محتوای اطلاعاتی سود و عدم واکنش بازار به اعلام اقلام حسابداری از جمله سود می‌گردد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.