چکیده:
مقاله حاضر به شناسایی و بررسی یکدسته عوامل اصلی که بر قابلیت سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت در هتلهای شهر اصفهان موثر هستند میپردازد. هدف مقاله آن است که تأثیر عواملی مانند،1-بستههای متنوع اتاق،غذا و نوشیدنی و خدمات دیگر،2-موقعیت مکانی هتل،3-شهرت نام هتل،4-تمرکز بر بازار اتاقها، 5-تمرکز بر بازار غذا و نوشیدنی،6-آمیخته مشتری،7-مخارج فرعی مشتری در حوزههای مختلف درآمدی هتل و 8-ساختار قیمت،را بر قابلیت سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت در هتلهای شهر اصفهان بررسی کند. تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و از شاخه کاربردی است و جامعه آماری پژوهش را کلیه کارشناسان و مسئولین هتلهای شهر اصفهان که در تعامل با مشتریان خود،رویکرد شرکت به شرکت دارند و تعداد آنها در اصفهان 10 هتل میباشد، تشکیل میدهند.که با توجه به یک نمونه اولیه 10تایی،واریانس بدست آمده از آن و ضریب آلفای کرونباخ(92%)،یک نمونه 32تایی به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شده است.از ابزارهای کتابخانهای،پرسشنامه و مصاحبه جهت جمعآوری اطلاعات و دادهها استفاده شده است. فرضیات تحقیق با استفاده از آزمون T در سطح اطمینان 95 درصد مورد بررسی قرار گرفتند.علاوه بر آزمون T ،جهت تکمیل نتایج تحقیق از آزمونهای دیگری از قبیل ANOVA ،توکی، T مستقل و فریدمن نیز استفاده شده است.با توجه به نتایج بدست آمده،ترتیب اهمیت عوامل مؤثر بر قابلیت سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت به صورت زیر است:1-شهرت نام هتل 2-موقعیت مکانی هتل 3-آمیخته مشتری 4-ساختار قیمت 5-تمرکز بر بازار اتاقها 6-بستههای متنوع اتاق،غذا و نوشیدنی و خدمات دیگر 7-مخارج فرعی مشتری در حوزههای مختلف درآمدی هتل 8-تمرکز بر بازار غذا و نوشیدنی
خلاصه ماشینی:
"(**)-عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شیخ بهایی اصفهان حوزههای مختلف درآمدی هتل و 8-ساختار قیمت،را بر قابلیت سودآوری مشتری با
دیگری که بر قابلیت سودآوری مشتری در صنعت هتلداری نقش موثر دارند پرداخته شود و سپس با توجه به اهمیتی که هریک از این عوامل دارند.
1-تعیین عوامل مؤثر بر قابلیت سودآوری مشتری در هتلهای شهر اصفهان با
2-تعیین تأثیر موقعیت مکانی هتل بر قابلیت سودآوری توسط مشتری در هتلهای
3-تعیین تأثیر شهرت نام هتل بر قابلیت سودآوری توسط مشتری در هتلهای شهر
8-تعیین تأثیر ساختار قیمت بر قابلیت سودآوری توسط مشتری در هتلهای شهر
2-موقعیت مکانی هتل بر قابلیت سودآوری توسط مشتری در هتلهای شهر
3-شهرت نام هتل بر قابلیت سودآوری توسط مشتری در هتلهای شهر اصفهان
قابلیت سودآوری مشتری در این صنعت مورد بررسی قرار بگیرد و با توجه به شرایط و
و بازار غذا و نوشیدنی بصورت آشکار بر سودآوری هتلها تأثیر دارد البته این مسأله در
نمودار 5-درصد فراوانی مسئولین و کارشناسان هتلهای با ظرفیتهای متفاوتعوامل مؤثر بر قابلیت سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت در هتلهای
عوامل:مخارج فرعی مشتری در حوزههای مختلف درآمدی هتل و تمرکز بر بازار غذا
جدول 4-رتبهبندی عوامل موثر بر قابلیت سودآوری مشتری در هتلهای شهر اصفهان
موقعیت مکانی هتل بر قابلیت سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت تأثیر
سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت در هتلهای شهر اصفهان تاثیر ندارد زیرا
هتل بر سودآوری مشتری با رویکرد شرکت به شرکت،دربستهها بر این عامل تمرکز و
طبق نتایج تحقیق،تنوع این عامل تأثیر زیادی بر قابلیت سودآوری مشتری در یک"