خلاصه ماشینی:
"(2)-وزارت تعاون،صندوق تعاون،5831-0831 صفحات اولیه بهار 48 (چاپ:بهار 78) (به تصویر صفحه مراجعه شود) دانشگاه علامه طباطبایی شماره 8 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطالعات جهانگردی *اشاره:دکتر محمود ضیایی *شناخت جایگاه و حوزههای فعالیت تعاونیهای گردشگری در جهان و ایران:دکتر محمد رضا فرزین *نقش فنآوری اطلاعات و اینترنت در توسعه دانش جهانگردی:دکتر محمد علی زکی *گردشگری ماجراجویانه:دکتر مجتبی قدیری معصوم،لیلا وثوقی *پهنهبندی توان اکوتوریسم در محدوده حفاظت شده اشترانکوه با استفاده از سامانهی اطلاعات جغرافیای (G.
بخش پنجم:تحلیل SWOT با توجه به مطالعات انجام شده که برخی از آنها در این مقاله ارایه شده است، فرصتها و تهدیدهای محیطی و نقاط قوت و ضعف تعاونیهای گردشگری در ایران عبارتند از: جدول فرصتها و تهدیدهای تعاونیهای گردشگری در ایران تحلیل PEST (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول نقاط قوت و نقاط ضعف تعاونیهای گردشگری در ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) بخش ششم استراتژیها و راهکارهای عملیاتی پیشنهادی 1-6-عرصههای پیشنهادی جهت تشکیل تعاونیهای گردشگری 1-بازاریابی داخلی و خارجی: تعاونیهای بازاریابی توافقی است بین شرکای بازار برای کالاها یا خدمات آنها با تبلیغات مشترک به منظور بهبود چهره منطقه مقصد،بهبود کفایت و کارایی بازاریابی، بهبود پوشش و دسترسی به بازار.
5-تشکیل تعاونیهای ارائه خدمات اقامتی و تورگردانی: اگرچه در حال حاضر بخش عمدهای از تعاونیهای گردشگری کشور در این حوزه فعالیت مینمایند اما به دلیل بافت نامناسب شرکاء،عدم حمایت و نظارت مناسب از طرف وزارت تعاون و سازمان گردشگری و عدم حمایتها و رهنمودهای استراتژیک از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند(راهکارهای تقویت این تعاونیها در بخش راهکارها و استراتژیهای عملیاتی پیشنهادی ارائه شده است)."