خلاصه ماشینی:
"کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،گرایش بازاریابی راهکارهای مؤثر در ارائه خدمات به مشتریان این نوع بیمه عبارت است از: -اطلاعرسانی و بهبود کیفیت برنامههای اطلاعرسانی و فرهنگسازی در شناسائی کلی بیمه مسئولیت به مشتریان تأثیر اساسی داشته و ضمن افزایش اطلاعات بیمهگذاران برای اجرای وظایف و تعهدات موردنظر در قرارداد بیمه مسئولیت،در کاهش مشکلات مربوط به زمان ارائه خدمات نیز آثار و نتایج اثربخشی را به همراه دارد.
در این زمینه براساس نتایج حاصل از بررسی آماری که توسط نگارنده انجام شده است،35 درصد از نمونه مورد مطالعه در بخشش بیمهگری و 56 درصد از نمونه مورد مطالعه در بخش بیمهگذاران(مشتریان)به شاخص تأثیرگذاری اطلاعات کافی بیمهگذاران و مشتریان در مورد بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان به میزان زیادی اشاره نمودهاند،که نشاندهنده اهمیت فوق العاده شناخت کافی مشتریان از شرایط قرارداد و این پوشش بیمهای میباشد.
با توجه به بررسی به عمل آمده و نتایج حاصله از آن،67 درصد از بیمهگذاران و 06 درصد از نمونه مورد مطالعه در بخش بیمهگری،میزان تأثیر ارتقای اقدامات و برنامههای آموزشی در راستای افزایش رشد کمی و کیفی بیمهنامه مسئولیت مدنی و همچنین کاهش مشکلات بخش ارائه خدمات به مشتریان را تا حد زیادی تأثیرگذار و با اهمیت برشمردهاند.
نتیجه مشخص حاصل در این بررسی،چگونگی تعامل و ارتباط بین نهادها و سازمانهای مرتبط و درگیر با پروندههای مسئولیت مدنی میباشد که چنانچه این روابط برحسب نیازها،ضرورتهای فعلی و همچنین آگاهی و شناخت از رویههای جاری برقرار گردد،ضمن افزایش میزان رضایتمندی مشتریان،سبب کاهش مشکلات موجود نیز خواهد شد."