خلاصه ماشینی:
"بررسی ترجیحات اجتماعی مشتریان و شناسائی عوامل کلیدی در بهبود کیفیتبخش آپارتمان {o*o}دکتر ناصر فقهی فرهمند کد مقاله:174 چکیده {IBاشتهای سیری ناپذیر شهرها برای گستردگی و گشاد شدن روزبهروز آنها،برخی از مدیران شهری را به فکر رشد عمودی شهرها انداخته که در این راستا بررسی ترجیحات اقتصادی-اجتماعی مشتریان و شناسائی عوامل کلیدی در بهبود کیفیت بخش آپارتمان با استفاده از رویکرد گسترش عملکرد کیفیت با هدف ویژگیهای کیفی مطلوب در جهت تدوین و ارایۀ اصول و مقررات انبوهسازی و به تبع آن رفع مشکلات عملکردی و افزایش رضایتمندی خانوارها از این نوع واحدهای مسکونی هدف اصلی این تحقیق میباشد.
سئوالهای تحقیق با توجه به بیان مسئله،سئوالهای اساسی این تحقیق به شرح زیر میباشد: 1-آیا خواستهها و الزامات کیفی مشتریان در ویژگیهای کیفی انبوهسازی آپارتمان تأثیر دارد؟هر سازمانی باید معیار اولیهای از عملیات رایج خود به دست آورد که برای تحقق آن،به یک مکانیزم بازخور از مشتری برای ایجاد اطلاعات مورد نیاز در جهت توسعه کیفیت و تغییر یا پیشرفت مراحل و رسیدن به نیازهای مشتری،نیاز است.
جدول شماره 3:ماتریس روابط بین خواستههای کیفی مشتریان و مشخصات فنی و نیازمندیهای طراحی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این جدول وزن مطلق بهینه،برنامه گسترش کیفیت در حالت ایدهآل است،یعنی وضعیت واحد مسکونی از نقطه نظر خواستههای مشتریان در بهترین وضعیت که با توجه به طیف لکیرت عدد 5 میباشد که از حاصل ضرب اهمیت هریک از خواستهها در ضریب تصحیح در نسبت بهبود در شرایط ایدهآل(رضایی،1380،ص 49)و وزنهای مطلق مشخصات فنی از فرمول(به تصویر صفحه مراجعه شود)به دست آمده است."