خلاصه ماشینی:
"آموزشی نویسندگان: اریک دی مارل1 جای تودو روویچ2 وارین،لارکو-وایت3 ترجمه: نصیبه هاشمی دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران (به تصویر صفحه مراجعه شود) با بدرفتاری دانشآموزان چگونه برخورد کنیم؟ نشانههای بدرفتاری در فضای انگیزشی درگیر در فعالیت هنگامی که آقای وایت4وارد سالن ورزشی میشود،مشاهده میکند که دانشآموزان در جهات مختلف در حال حرکت هستند.
هدف این مقاله،شرح عواملی است که معلمان میتوانند برای ایجاد فضای انگیزشی درگیر در فعالیت به کار برند تا نحوهی تمرینات رفتاری به افزایش رضایت دانشآموزان بینجامد و راهکارهایی نیز برای کاهش نگرانیهای رفتاری در اجرای فعالیت بدنی فراهم آید.
نشان داده شده است که با اجرای این روش در کلاس تربیت بدنی، معلمین میتوانند بر تمایلات دانشآموزان به یادگیری و شرکت آنها در فعالیت اثرگذار باشند[سولمون، 1996؛تودوروویچ و کرتنراسمیت، 2002 و 2003].
دبیران تربیت بدنی،با ایجاد فضای انگیزشی درگیر در فعالیت و استفاده از روش TARGET : دانشآموزان را تشویق میکنند و به آنها اجازه میدهند که در فعالیتهای متفاوت برای اجرای اهداف کوتاهمدت خود شرکت کنند.
مدیریت رفتار دانشآموزان معلمانی که اجرای فضای انگیزشی درگیر در فعالیت را برای نشان دادن بدرفتاریهای دانشآموزان مورد توجه قرار میدهند،باید آگاه باشند که افزایش اختیار و تصمیمگیری دانشآموزان به این معنا نیست که بدرفتاری آنها نادیده گرفته شود.
انتظارات مثبتی که معلم میتواند داشته باشد و آنها را بیان کند،شامل تلاش زیاد برای یادگیری و احترام به یکدیگر است.
برای مثال به آنها پیشنهاد کنید، اگر میخواهند برای تمرین پرتاب از (به تصویر صفحه مراجعه شود) سبد استفاده کنند،نوبت را رعایت کنند در غیر این صورت باید فعالیت دیگری انجام دهند."