Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت و فراغت

مترجم:

(10 صفحه - از 9 تا 18)

خلاصه ماشینی:

"شاید بعضی‌ چنان تصور کنند که کودکان طبیعتا به اندازهء کافی تنبل هستند که نیازی برای برقرار کردن عدم‌فعالیتی سازماندار وجود ندارد، ولی اگر بعضی از سازمانهای تربیتی آهنگ‌ کار خود را کندتر کنند،و کارها و تکلیف‌ خانگی را کاهش دهند،و گاه مسئولیت‌ پرکردن وقت شاگردان را با کار کردن یا اصلا کاری نکردن برعهدهء خود ایشان‌ بگذراند،کارشان بسیار بهتر خواهد شد. طرح نقشه برای سرگرمی داشتن و تشویق دانشاموزان به پیدا کردن دلبستگی‌ های خاص،بدون‌شک یکی از هدفهای هر مدرسهء خوب است،و این کار تنها با تشکیل‌ روزافزون انجمنهای مدرسه میسر نمی‌شود، بلکه در ضمن تدرس درست موضوعات‌ درسی متعارفی نیز باید به آن توجه داشته‌ باشند. در سالهای اخیر بهبود فراوانی در امر تعلیم موسیقی حاصل شده است،و این همان موسیقی است که سابق بر این‌ به صورت نوتخوانی بدون لذتی صورت‌ می‌گرفت و شاگردان رنج تمرین سرودها و آوازهایی را بر خود هموار می‌کردند که‌ هرگز در اجتماع خوانده نمی‌شد. یکی از خطرهای دستگاه‌ دولتی خدمات اجتماعی شاید این باشد که‌ فرصتهایی را که ممکن است برای خدمت‌ آزاد و بدون مزد اجتماعی برای افراد پیش‌ بیاید،از میان می‌برد،و آموزشگاه خوب‌ می‌تواند احتیاجات مادی و معنوی ملیونها نفر از همنوعان ما و گرفتایهای فراوان‌ مربوط به بهداشت و صلح و زندگی سیاسی‌ را که سخت به کومکهای فردی و اجتماعی‌ نیاز دارند،چنان به خاطر دانشاموزان‌ بیاورد و در ذهنشان نگاه دارد که پیوسته‌ در سراسر عمر با کمال رضا و رغبت آمادهء دست دراز کردن به طرف نیازمندان باشند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.