خلاصه ماشینی:
راهنمایی و نیازهای کودکان: از آنجا که درک ما از کودکان توسعه یافته و از آنجا که روز به روز بهتر میفهمیم که چگونه از این درک در امر آموزش و پرورش استفاده کنیم،چهار نیاز اساسی زیر را به عنوان زیربنای سازمان راهنمایی مدارس مورد قبول قرار دادهایم: 1-کودکان نیازمند آنند که در درک خود،پذیرفتن خود،و احساس مسئولیت نسبت به خود رشد و بلوغ یابند.
پیدایش ناگهانی خدمات راهنمایی در دبستانها،انتصاب مشاورین مخصوص در مدارس ابتدایی صرفا انعکاسی است از پیشرفتهای چندی که امروزه برای همه آشنا و مأنوس است: 1-موافقت همگانی برای اجرای آنچه دربارهء رشد و نمو کودک یاد گرفتهایم، مثلا اگر بخواهیم که یک شاگرد کلاس دهم بخواهد که از تواناییها و استعدادهای خود بهترین استفاده را ببرد،باید از اولین روزی که تحصیلات خود را آغاز میکند او را برای خواستن این امر کمک کنیم و تعلیم بدهیم.
2-چنین به نظر میرسد که چند احتیاج خاص در کودکان بیش از احتیاجات دیگر توجه نویسندگان این قبیل کتابها را جلب نموده باشد:مثلا توجه روزافزونی که به تربیت اختصاصی کودکان پیش افتاده و پرهوش میشود،سبب شده است که به حال کودکانی که کمتر از استعداد خود کار میکنند،نیز توجه شود و راهنمایی آنها نیز موردنظر قرار گیرد.
زیرا در مدارس ابتدایی جدید ما باید به احتیاجات و علاقههای همگان توجه شود و این مطلب برای اکثر ما معنایش آن است که در مدارس ابتدایی باید کارمندان معینی به عنوان مشاور، متخصص مطالعهء کودک و طرحریزی علاوه بر معلمان به کار گمارده شوند.
5-مشاور اصول راهنمایی مدارس ابتدایی را به شرح زیر اجرا میکند: الف-مهمترین هدف تأمین مهمترین میزان رشد و نمو برای همهء کودکان است.