چکیده:
هدف این تحقیق بررسی وضعیت موجود منابع انسانی ورزش ژیمناستیک کشور به منظور تحلیلSWOT و ارائة برنامة جامع توسعه نیروی انسانی می باشد. نمونه ها 120 نفر از نخبگان و کارشناسان ژیمناستیک از 30 استان کشور بودند. نتایج نشان داد جمعیت ورزشکاران ژیمناستیک به جمعیت کل کشور 13 نفر در هر یکصدهزار نفر است. 95/97 درصد از آنها در سطح مبتدی و 05/2 درصد در سطح قهرمانی فعالیت دارند. تعداد ژیمناست های کشور به ازای هر مربی 47 نفر و به ازای هر داور 114 نفر است. آنالیز و تفسیر مجموعه اطلاعات نشان می دهد جایگاه ورزش ژیمناستیک کشور بر روی محورمختصات SWOT در ناحیة Weakness قرار دارد. با بررسی منابع و اطلاعات داخلی و خارجی مجموعه ای از راهبردها و برنامه ها استخراج و ارائه شد که با راهبردهای نظام جامع تربیت بدنی و ورزش کشور نیز هماهنگی دارد. در این تحقیق همچنین شاخص های ارزیابی نیروی انسانی در ورزش ژیمناستیک کشور ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
"حرکت-تابستان 1386 شمارهء 32-ص ص:116-97 تاریخ دریافت:01/07/85 تاریخ تصویب:26/07/85 HARAKAT No. 32,Summer 2007 بررسی وضعیت ورزش ژیمناستیک در ایران با رویکرد تدوین نظام جامع توسعهء منابع انسانی در ورزش ژیمناستیک کشور The Study of Gymnastics Status in Iran And Collecting Approach to Develop Human Resources یعقوب بدری آذرین استادیار دانشگاه تبریز دکتر محمود گودرزی-دکتر محمد خبیری دکترحسن اسدی استادیار دانشگاه تهرانچکیده:هدف این تحقیق بررسی وضعیت موجود منابع انسانی ورزش ژیمناستیک کشور به منظور تحلیل SWOT و ارائهء برنامهء جامع توسعه نیروی انسانی میباشد.
تحقیق حاضر،براساس توسعه و ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش ژیمناستیک و ایجاد زمینهء مساعد برای همسطح کردن این ورزش با سطوح بین المللی بر آن است تا به اهداف ویژهء زیر دست یابد: 1-بررسی توصیفی نیروی انسانی فعال در ورزش ژیمناستیک کشور؛ 2-تحلیل SWOT برای توسعهء منابع انسانی در ورزش ژیمناستیک کشور؛ 3-تدوین راهبردهای توسعهء منابع انسانی در ورزش ژیمناستیک کشور؛ 4-تدوین برنامهء توسعه منابع انسانی در ورزش ژیمناستیک کشور.
8-طرح ایجاد نظام پرورش و ارتقای منابع انسانی ورزش ژیمناستیک -تدوین برنامهء آموزش هماهنگ مربیان ورزش ژیمناستیک کشور؛تدوین برنامهء مربیگری ژیمناستیک برای معلمین ورزش؛برنامه ارتقای کیفیت مربیان و داوران ورزش ژیمناستیک؛برنامه ارتقای کیفی مدیران ورزش ژیمناستیک؛ برنامهء هماهنگسازی و استاندارد کردن دورههای آموزشی و مربیگری ژیمناستیک؛برنامهء برگزاری کلاسهای آموزشی بین المللی؛برنامهء بهکارگیری مربیان خارجی در کنار مربیان داخلی برای ارتقای سطح دانش علمی و عملی؛ برنامهء اعزام مربیان به خارج از کشور برای دورههای آموزشی کوتاهمدت؛ تدوین سرفصلهای آموزشی برای دورههای آموزش ژیمناستیک؛تدوین سرفصلهای دروس مربیگری درجهء 1،2 و 3 براساس برنامهء FIG ؛برنامهء توسعهء سطحبندی ورزشکاران ژیمناستیک."