خلاصه ماشینی:
"به اعتقاد من قبل از اینکه افراد دانش و مهارتهای لازم را به دست آورند،ابتدا باید دیدگاه خاصی را دربارهء این قضیه داشته باشند و این اطلاعات را برای نیازهای واقعی زندگی خود به کار ببرند.
حالا مسئله این است که کتاب ماه کلیات در حکم یک رسانه، میتواند از طریق گفتوگو با متخصصان سواد اطلاعاتی،نظرات آنها را دریافت کند و به تحلیل آنها بپردازد،آثار موجود در این زمینه را معرفی و کتابشناسی شامل کتابنامه و مقالهنامه در این زمینه تهیه کند اجتماع و این شرایط،چقدر نیاز اطلاعاتی ایجاد میکنند.
این نوع آموزش،مانع رشد مهارتهای سواد اطلاعاتی آموزش سواد اطلاعاتی در غرب و کشورهای صاحبنام با نظام آموزشی آنها عجین شده است، یعنی آموزشهای درسی و رسمی،خود،زمینهساز کسب دانش و مهارتهای لازم برای استفادهء بهینه از منابع اطلاعاتی،یا همان سواد اطلاعاتی است دانشآموزان میشود و آنها را به کتابهای درسی وابسته میکند.
کدام الگوها در توسعهء سواد اطلاعاتی تأثیرگذارترند، برای مثال آیا سخنرانی صرف همراه با ارائهء مثالهای متنوع در آموزش کافی است یا ارائهء الگوهای عملی موفقتر است؟ چنانچه زمینههای اولیه و اصلی فراهم باشند،آنگاه برای تقویت فراگیران و بسته به شرایط،و حتی بسته به نوع دانش و مهارت مورد نیاز،باید از روشها و رسانههای مختلف استفاده شود.
Hands on-Experience دیدگاه مثبت مسئولان کشور در زمینهء اهمیت اطلاعات باید با حمایتهای عملی و علنی آنان در قالب رسالتها،اهداف و برنامهها توأم با تأمین منابع مالی لازم به منصهء ظهور برسد نیازهای اطلاعاتی واقعی، نیازهایی است که فرد به صورت آگاهانه برای پیشرفت در کار خود،حل مسئله،یا کاری که به صورت هدفمند دنبال میکند و در جستوجوی آنهاست"