خلاصه ماشینی:
"البحور الزاخرة همان غایة المرام31 سید نعمت الله جزائری در آغاز حاشیه بر نهج البلاغه،از اثر دیگر خود به نام البحور الزاخرة فی شرح أخبار العترة الطاهرة نام برده و این عنوان،نامی دیگر برای غایة المرام است؛چنانکه در آخر جلد چهارم و ششم بدین موضوع تصریح کرده،اما شیخ آقا بزرگ عنوان کتاب مذکور را نام دیگر مقصود الانام دانسته است.
انیس الوحید نه انس الوحید33 سید نعمت الله جزائری انیس الوحید را در شرح توحید صدوق نوشته و در مقدمهء آن و نیز در در زهر الربیع7از کتاب خود به صورت «انیس الوحید»نام برده و نسخهای از آن در کتابخانهء مرکزی دانشگاه تهران موجود است.
عقود المرجان،نه العقود و المرجان48 شیخ آقابزرگ نام کتاب عقودالمرجان،اثر سید نعمت الله جزائری را العقود و المرجان نوشته،20اما عنوان درست همان عقود المرجان است؛زیرا نویسنده،به این نام در نسخههای متعدد این تفسیر،تصریح کرده است.
عنوانی نادرست بر حاشیهء مغنی اللبیب50 سید نعمت الله جزائری حاشیهای بر مغنی اللبیب در یک جلد نوشت که کنتوری آن را الغناء نامیده22و علامهء تهرانی هم با این نام از آن یاد کرده است،23ولی صحت این نام ثابت نیست و به نظر میرسد کاتبی،نام الغناء را بر پشت نسخهء مورد مراجعهء کنتوری نوشته بوده است.
قطع،نه احتمال51 برخی ربیع الابرار را به سید نعمت الله جزائری نسبت دادهاند24 و علامهء تهرانی«احتمال»داده است که این کتاب را با ریاض الابرار اشتباه کردهاند،25ولی ابن نظر باید با«قطع»داده میشد و نه با«احتمال».
افتادگی57 علامهء تهرانی در جایی وعده داده است که حواشی نهج البلاغه از آثار سید نعمت الله جزائری را ذیل عنوان شرح بنویسد30،ولی ذکر این کتاب،از قلم وی افتاده یا در چاپ سقط شده است."