چکیده:
فرهنگ کارآفرینی و رفتار شهروندی سازمانی دو مقوله مهم رفتاری هستند که امروزه در حوزة تئوریهای مدیریت رفتار سازمانی از جایگاه ویژهای برخوردارند. این دو مبحث دارای نقاط مشترک فراوانی هستند که به نظر میرسد بر هم تاثیرگذار باشند. با توجه به اهمیت این دو مولفه مهم رفتاری, در این مقاله که مبتنی بر پژوهشی میدانی در یکی از سازمانهای دولتی ایران میباشد, تلاش گردیده تا ضمن تعریفی روشن از مساله, ادبیات مربوط به این دو مقوله با تاکید بر مطالعاتی که به ارتباط این دو مفهوم باز میگردد, مورد بررسی قرار گیرد. سپس, اهداف تحقیق, مدل مفهومی و فرضیات تحقیق, روش تحقیق, جامعه آماری و نمونههای مورد مطالعه و روشهای تجزیه و تحلیل دادهها در قالب متدولوژی تحقیق تبیین شده است. یافتههای تحقیق با بهرهگیری از روشهای مختلف آمار توصیفی و استنباطی در قالب جداول تحلیلی، بخشی دیگر از مقاله را تشکیل میدهد که فرضیات تحقیق را مورد آزمون قرار داده و در پایان نیز با توجه به نتایج آزمونهای آماری, پیشنهادها و راهکارهایی در قالب جمعبندی و نتیجهگیری مقاله ارائه شده است.
Entrepreneurship culture and organizational citizenship behavior (O.C.B) are two important Behavioral issues that has important role in Organizational behavior management theories field today.
This two issues, have many concepts in common, and it seems that they are inter influential. With regard to these two important behavioral components, are had tried to define the issues clearly and their literature is also being presented. Then research objectives, conceptual model and research hypothesis, research methodolgy, statistical population and the sample and data analysis nethods are clarified in research methodology.
Research findings had utilized descriptive and Inferential statistics and are brought in analytical tables which had tested the research hypothesis end at the end we had poposed suggestion and solutions with regard to statistical test results